دبیر کارگروه مد و لباس:

اصلی‌ترین مشکل در حوزه مد، کاربردی کردن الگوها است

دبیر کارگروه مد و لباس از اشاعه پوشش‌ها و طراحی‌های نامناسب در فصل تابستان و برنامه ریزی برای بهبود این وضع گفت.

حمید قبادی دبیر کارگروه مد و لباس در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص میزان تاثیر برگزاری جشنواره‌هایی همچون مد و لباس یا جشنواره عفاف و حجاب در بدحجابی گفت: برگزاری این همایش‌ها و اقدامات در جهت ایجاد انسجام و پیوستگی، ارتقای تأثیرگذاری فعالیت‌ها و به عبارتی اقدام به موقع در قالب ارائه الگوهای ایرانی اسلامی موثر است.

وی با اشاره به شرایط کنونی جامعه بیان کرد: متأسفانه ناهنجاری‌هایی در جامعه وجود دارد که شاید در فصل تابستان بیشتر نمایان می‌شود و همه این موارد باعث شده تا ما به سمت معرفی الگوهای بیشتری در جامعه برویم اما کسانی که اصرار در بدحجابی و ایجاد ناهنجاری در جامعه دارند تبعا از این بحث جدا هستند چرا که آن ها در این امر مقصرند، به همین جهت اگر الگویی هم به  آنها ارائه شود، شاید مایل نباشند.

قبادی تصریح کرد: ما به عنوان یک مأموریت ایجابی و به عنوان نهادی که تلاش می‌کند تا الگوهای جدیدی را معرفی کند، از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنیم و برگزاری همایش‌ها، تقدیر، تکریم و تجلیل از فعالان این حوزه گویای این مطلب است که این مسیر در حال انسجام‌بخشی است.

وی افزود: پیش ترها شاید خیلی از افراد قائل به اهمیت فرهنگ پوشش نبودند، به همین خاطر فعالیت‌ها به صورت انفرادی و غیرمتمرکز پیش می‌رفت ولی امروز همانطور که ذکر شد اوضاع تغییر کرده است.

قبادی درباره مشکلات موجود در این عرصه گفت: حدود سه سال است که الگوسازی‌ها به شکل مستمر ادامه دارند و سالانه چندهزار مدل ارائه می‌شود اما به کاربردن آنها و کاربردی کردن مدل‌ها در اجتماع از مشکلات جدی این عرصه است. کنار  گذاشتن رفتارهای سنتی و تکیه به استفاده از علم و عرضه مدسازی ایرانی اسلامی از نکات جدی است که باید اتفاق بیافتد. علاوه بر این تنها تولید ملاک نیست بلکه برندسازی اسلامی و دسترسی مردم به تولیدات از موارد مهم دیگر است.

دبیر کار گروه مد و لباس کشور خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات دیگری که باید در اولویت قرار بگیرد جلوگیری از ورود محصولات قاچاق و بدون مجوز به کشور است. همانطور که کمابیش به چشم می‌آید، در تابستان شاهد نمونه‌های نامناسب و ناهنجاری از حیث چاپ و طراحی لباس بودیم، این نشان می‌دهد که قطعا طبق نظر قانون گذار لباس یک محصول فرهنگی است و هرگونه بد رفتاری یا خوش رفتاری که در آن دیده می‌شود ناشی از فرهنگ غلط و یا صحیح است، به همین خاطر توجه به موضوع فرهنگی لباس از مواردی است که باید به آن نظر ویژه داشت.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.