نشست هم اندیشی شورای راهبردی تولید وفروش کارگروه ساماندهی مد و لباس برگزار شد

در این نشست مسئولان بخش های مختلف در سخنانی بر لزوم ایجاد مسیری روشن و هدفمند برای دستیابی به بهترین نتیجه برای ارائه بهتر محصولات ارزشمند در حوزه مد و لباس به مخاطبان ایرانی تاکید کردند.

به گزارش گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  نشست هم اندیشی شورای راهبردی تولید و فروش کارگروه ساماندهی مد و لباس با حضور علی مرادخانی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،شهباز حسن پور بیگلری رئیس فراکسیون اصناف مجلس شورای اسلامی ،مصطفی کواکبیان نماینده مجلس شورای اسلامی،گلناز نصراللهی مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت ،حمید قبادی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور،ابوالقاسم شیرازی رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران،نمایندگان اتحادیه های کشوری پوشاک،صنعتگران،تولید کنندگان و طراحان لباس در مجموعه باغ زیبا برگزار شد.

در ابتدای این نشست، کواکبیان ، نماینده مجلس شورای اسلامی با تقدیر از برگزار کنندگان این مراسم، گفت : هیچ کس به شکل طبیعی مخالفتی با مُد ندارد، بلکه نوع رویکردی که نسبت به ارزش ها و فرهنگ در انتخاب مد می شود، تاثیر گذار است. 

وی ادامه داد: خداوند نیز در قرآن کریم به بحث زیبایی اشاره های مهمی داشته وباید در زمینه انتخاب آثار ارزشمند به زیبایی نیز توجه داشت.  

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: با اجرای صحیح قانون می تونیم با فرهنگ سازی و بدون هیچ تحمیلی بحث عفاف و حجاب را در جامعه نهادینه کرد و بانوان کشور را در زمینه انتخاب آثار ارزشمند یاری رساند. 

در ادامه این برنامه، ابوالقاسم شیرازی ، رئیس اتحادیه پوشاک نیز با خوش آمد گویی به حاضران گفت: از دو سال پیش برنامه جدی برای بهره مندی از آثار طراحان ایرانی را در اتحادیه آغاز کریدم و برای رسیدن به این مقصود مرکز پژوهش های تولید و فروش را در اتحادیه تأسیس کرده ایم. 

وی ادامه داد: در این راه با همکاری مطلوبی که با کارگروه ساماندهی مد و لباس داشته ایم، توانسته ایم روندی جدی را برای تولید آثار ایرانی با توجه به شعار " با افتخار ساخت ایران" آغاز کنیم که در این مسیر اقدام های زیادی را نیز برنامه ریزی کرده ایم. 

شیرازی گفت: هم اتحادیه هم کارگروه وظیفه دارند با ناهنجاری هایی که در حوزه عرضه آثاری که با  فرهنگ ایرانی منافی هستند را شناسایی و ساماندهی کنیم تا همه واحد ها به تولید آثار ایرانی هدایت شوند. 

در ادامه نیز احمدداورزنی از پیشکسوتان حوزه پوشاک، به ارائه مواردی پرداخت که از دغدغه های اصلی تولید کنندگان پوشاک بود. 

سپس حمید قبادی، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس به ایراد سخنانی برای حاضران پرداخت. قبادی در بخشی از این سخنان گفت: این جلسات نمایشگر قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران در حوزه فرهنگی است. تشکر اصلی من از رئیس اتحادیه پوشاک است که از هیچ کوششی دریغ نکرده و تمام تلاشش را برای زمینه سازی حضور استانداردهای حرفه ای به بحث تولید کرده است.  
قبادی در ادامه به وجوه مختلف، مد اشاره کرد و گفت: پوشندگی تنها یکی از وجوه اصلی مد است و باید بخش های دیگر اثرگذرای این واژه را در فرهنگ عمومی شناسایی کنیم. وقتی برند لباس یک کشور خارجی را در ایران می بینیم تنها قدرت مد آن کشور نیست که به نمایش گذارده می شود، بلکه قدرت نرم آن کشور است که نشان داده می شود. 

وی سپس با رد ادعای ورشکستگی صنعت پارچه گفت: در بخش نساجی در بسیاری از موارد نه تنها وابسته نیستیم بلکه توانسته ایم به بازار های جهانی نیز دست یابیم. بسیاری از تولید کنندگان ما نیز توانسته اند به صادرات کالاهای خود در بازار های بین المللی دست یابند. 

قبادی با اشاره به بازار گسترده مالی در حوزه مد و لباس افزود: بخش وسیعی از این بازار سهم تولیدکنندگان داخلی است که با کیفیت مناسب توانسته اند با ایجاد روش های جذب سریع مخاطب، بازار ایرانی را برای مخاطب ایرانی متنوع و ارزشمند سازند. 

 در ادامه حسن پور بیگلری رییس کمیسیون اصناف مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از پیگیری های کارگروه ساماندهی مد و لباس برای رفع مشکلات و موانع در این حوزه از آمادگی مجلس شورای اسلامی برای اجرای برنامه ها توسط بخش خصوصی و حمایت از این بخش بعنوان بازوان توانمند خبرداد و خودباوری توسط بخش خصوصی را از مهمترین فاکتورهای موفقیت در این زمینه دانست.

گلناز نصراللهی مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت سخنران بعدی بود که از برنامه های حمایتی این وزارتخانه در حوزه صادرات خبر داد و گفت: امید داریم میزان صادرات ایران در سال جاری در حوزه پوشاک و نساجی از مرز یک میلیارد دلار عبور کند.
 
حمیدرضا یوسفی فر ، دبیر کارگروه کشوری مد و لباس اتحادیه پوشاک نیز در گزارشی جامع از اقدامات جدی این اتحادیه در برنامه های گذشته و جاری سخن گفت.  

علی مرادخانی، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در سخنانی گفت: اقدامات ارزشمندی که در این سالها برای رشد حوزه مد و لباس انجام شده، نیازمند حمایت های جدی تری است که باید از فعالان و صنعتگران تولید و فروش محصولات ایرانی در این برهه انجام شود و در پی آن هستیم که با حمایت خود، روند کار را تسهیل کنیم، اما به طور طبیعی آنچه که باید اتفاق بیافتد در بخش خصوصی است.

وی افزود: درست است که بخش عمده ای از فعالیت حوزه مد و لباس به صنعت مربوط می شود، اما در حوزه صنعت ترجمه اقتصادی بسیار مهم است و اتفاقاتی که می افتد باید بتواند تولید را از طریق پول، امکانات و ... پایدار کند، بهتر است که این روند با جریان فرهنگی ما پیوسته شود و هویت خود را داشته باشیم.

 همچنین در پایان این مراسم احکام اعضای شورای راهبردی تولید و فروش کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور به ایشان اهدا شد.
 
 



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار