تقدیر کارگروه ساماندهی مد و لباس از فعالان حوزه رسانه/ قبادی: لباس یک رسانه است

کارگروه ساماندهی مد و لباس به مناسبت روز خبرنگار، از خبرنگاران و فعالان عرصه رسانه تقدیر کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم گرامیداشت «روز خبرنگار» به همت کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور به دبیری حمید قبادی صبح امروز در تالار وحدت برگزار شد.

در این مراسم که تعداد زیادی از نمایندگان رسانه های مکتوب و خبرگزاری‌ها حضور داشتند، حمید قبادی دبیر کارگروه مد و لباس کشور ضمن خیر مقدم به اهالی رسانه و تبریک روز خبرنگار گفت: دلیل اینکه این برنامه با یک روز تاخیر برگزار شد، ازدحام و حجم برنامه های روز گذشته بود.
 
وی با اشاره به عملکرد کارگروه ساماندهی مد و لباس در عرصه پوشاک کشور، به تشریح اقدامات تاثیرگذار این حوزه در جلوگیری از قاچاق و واردات بی‌رویه پوشاک به داخل کشور پرداخت.

دبیر کارگروه مد و لباس در ادامه عنوان کرد: ما هنوز از ظرفیت رسانه در حوزه مدسازی استفاده نکرده‌ایم. روزهای ابتدایی که کارگروه مد و لباس شکل گرفت، حتی یک خبرنگار تخصصی برای این حوزه وجود نداشت. این روزها اما بسیاری از رسانه‌ها بخشی را به این موضوع اختصاص داده‌اند و خبرنگاری برای فعالیت در این زمینه وجود دارد. 

قبادی یکی از وظایف کارگروه مد و لباس را ایجاد تعامل حرفه‌ای بین رسانه‌ها و برندهای ایرانی دانست و اظهار داشت: مد اگر بر پایه ارزش‌ها و فرهنگ دینی ما نباشد، اعتباری ندارد. ما در تلاشیم تا برندهای فعال و برتر ایرانی را با اصحاب رسانه مرتبط کنیم. این اتفاق رویداد خوشایندی است و آحاد مردم را با پوشاک ایرانی متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی اشنا می‌سازد.

وی در ادامه بیان کرد: ما حتی به افراد مختلف برای راه‌اندازی سایت‌ و رسانه‌های اختصاصی در حوزه مد و لباس کمک می‌کنیم. تاکنون ۱۰ سایت تخصصی در این زمینه شکل گرفته و نیاز به سایت‌ها و فضاهای مجازی بیشتر در این زمینه همچنان محسوس است.

قبادی، با اشاره به انتقاد سازنده به عنوان یکی از راه‌های رشد مد و لباس کشور، گفت: ما انتقادهای سازنده را می‌پذیریم. حتی شنونده بدترین و تندترین جملات برخلاف سیاست‌های خود هستیم، مشروط بر اینکه زمینه نابودی حوزه مد و لباس فراهم نشود.

دبیر کارگروه مد و لباس به اتفاقات خوشایندی که رسانه‌ها رقم زده‌اند اشاره کرد و گفت: زمانی که کارگروه مد و لباس شکل گرفت، یکی از مشکلات عمده ما قاچاق پوشاک بود. توجه به قاچاق آتشی بود که اصحاب رسانه روشن کردند. انتظار ما این است که این آتش را همواره روشن نگه دارند. خبرنگاران موجب شدند، دستگاه‌های ذیربط وادار به انجام ماموریت‌های قانونی خود به شکل درست و دقیق شوند. قانون منع قاچاق وجود داشت، اما ضمانت اجرایی چندانی برای آن نبود. حساسیت رسانه‌ها موجب شد، حتی مقام معظم رهبری به این موضوع واکنش نشان دهند و بخواهند که زمینه‌های ورود کالای قاچاق از بین برود.

قبادی همچنین بیان کرد: امیدوارم خبرنگاران در زمینه قاچاق پوشاک اسیر انحرافات خبری منتفعین این حوزه نشوند. باید توجه کرد تنها کنترل مرزها، ورود کالای قاچاق را درمان نمی‌کند. ما باید در ارتباط با فروشگاه‌ها و شبکه‌های مجازی نیز با قدرت جلو برویم.

دبیر کارگروه مد و لباس با اشاره به اینکه در حوزه نساجی با ضعف مواجه هستیم، گفت: صنعت نساجی ما متوقف نشده و ما با یک صنعت ورشکسته روبرو نیستیم، اما در این حوزه دچار ضعف هستیم. گرچه تولیدکنندگان پارچه به فعالیت مشغولند، اما هنوز نتوانسته‌ایم نیاز خود را به ویژه در حوزه پوشاک بانوان تامین کنیم.

قبادی، لباس را یک رسانه دانست و افزود: در کشور ما به بیش از ۴۰ میلیون مانتو و ۱۲۰ میلیون روسروی و شال نیاز است. پس نمی‌توان نسبت به طرح و رنگی که بر این لباس یا شال و روسری نقش می‌بندد، بی‌تفاوت بود. از این رو لباس تنها جنبه پوشانندگی ندارد و یک رسانه است.

علی‌اکبر زاده مدیر کل فرهنگی هنری  وزارت آموزش و پرورش نیز با اشاره به اینکه ۱۳ میلیون دانش‌آموز و یک میلیون و ۱۰۰ هزار مربی و همکار فرهنگی در وزارت آموزش و پرورش مشغول کار هستند، گفت: مدارس بهترین نقطه هدف در زمینه مد و لباس هستند. ما نمی‌توانیم از اهمیت وزارتخانه‌ای چون آموزش و پرورش در این زمینه غافل شویم.

وی همچنین بیان کرد: هر چه که ما در ارتباط با پوشاک مدارس هزینه کنیم، کم است؛ چرا که یک نوع سرمایه‌گذاری در حوزه مد و لباس است. نقش رسانه‌ها را هم نمی‌توان نادیده گرفت و ما امیدواریم اصحاب رسانه به یاری آموزش و پرورش بیایند و در زمینه ترویج فرهنگ درست پوشش به ما یاری رسانند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار