یاسوج؛

50 درصد آتش‌‌سوزی جنگل‌ها در ایام تعطیل رخ می‌دهد

مدیرکل منابع طبیعی استان گفت: 50 درصد آتش‌سوزی‌های اخیر جنگل‌ها و مراتع در ایام تعطیل رخ داده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛عزت‌الله بهشتی‌فر در نشست فوق‌العاده شورای هماهنگی مدیریت بحران اظهار کرد: 50 درصد آتش‌سوزی‌های اخیر جنگل‌ها و مراتع استان در ایام تعطیل رخ داده است.

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: کسانی که از عرصه‌های منابع طبیعی منفعت می‌برند قصد خسارت به این عرصه‌ها را ندارند بلکه بیشترین خسارت آتش‌سوزی‌ها توسط کسانی ایجاد می‌شود که قصد خوشگذرانی در این عرصه‌ها را دارند.

وی با اشاره به شناسایی 22 منطقه بحرانی در کهگیلویه و بویراحمد گفت: در آتش‌سوزی‌های اخیر مردم کمک زیادی برای مهار آتش به منابع طبیعی و محیط زیست کردند لذا قراردادی با مردم منعقد کردیم که از ظرفیت آنها استفاده کنیم.

این مسؤول تصریح کرد: در مناطق حساس و بحرانی در عرصه‌های منابع طبیعی آتش‌بر ایجاد کردیم.

بهشتی‌فر فرهنگ‌سازی را مهمترین مقوله پیشگیری از وقوع آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع دانست و گفت: صدا و سیما و سایر رسانه‌ها در این خصوص همکاری بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه منابع طبیعی مهمترین سرمایه استان کهگلویه و بویراحمد است، گفت: اعتبار بیشتری برای اطفای حریق در عرصه‌های منابع طبیعی اختصاص داده شود.

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: 874هزار هکتار جنگل در استان وجود دارد که برای حفاظت از این منابع نیازمند سیستم اطفای حریق هوشمند هستیم.

این مسؤول در پایان بر همکاری تمامی دستگاه‌ها در مواقع آتش‌سوزی تأکید کرد و یادآور شد: طبق ماده 47 قانون حفاظت از جنگل‌ها و مراتع تمامی ادارات باید در مواقع لازم با منابع طبیعی همکاری کنند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.