نبیه بری: اگر حزب‌الله نبود، داعش در خاک لبنان نفوذ می‌کرد/ آمریکا موضعی دوگانه در قبال سوریه دارد

رئیس پارلمان لبنان ضمن تکذیب وجود هرگونه اختلافی با دبیرکل حزب‌الله، به تشریح مواضع دوگانه آمریکا در سوریه پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از السفیر، نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان، گفت: اختلافی میان من و سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان درباره موضوع ریاست جمهوری لبنان وجود ندارد. دلایل طولانی شدن بحث ریاست جمهوری لبنان و خالی ماندن کرسی آن فقط به داخل لبنان مربوط نمی شود بلکه به بیرون مرزها مربوط می شود.

وی در عین حال که بسیاری از مزایای سلیمان فرنجیه به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری لبنان را برشمرد، خاطرنشان کرد منافع ملی ایجاب می کند که میشل عون و پایگاه گسترده آن در میان مسیحیان نادیده گرفته نشود به ویژه که وی مواضع استراتژیک و راهبردی درباره گزینه مقاومت دارد.

رئیس پارلمان لبنان در ادامه بیان کرد: باید از یک دستاورد ولو اندک از نزدیک شدن ایران-عربستان برای هموار کردن موضوع ریاست جمهوری استفاده شود.

نبیه بری درباره احتمال تمدید عماد جان قهوه چی، فرمانده ارتش لبنان در سمتش، گفت: معادله این است که با توافق صورت گیرد و گرنه سریعا باید قهوه چی تمدید شود؛ زیرا صلاح نیست که برای یک دقیقه ارتش لبنان بدون فرمانده بماند به ویژه که ما در شرایط حساسی به سر می بریم و در حال نبرد با تروریستها هستیم.

رئیس پارلمان لبنان در ادامه افزود: آمریکا مدعی است که حامی وحدت سوریه است در عین حال از گرایشهای جدایی طلبانه کُردها حمایت می کند. آمریکا مدعی ضدیت با داعش است، اما در عین حال با تلاش هایی که برای مبارزه با داعش می شود مقابله می کند. این دوگانگی آمریکا را نشان می دهد.

وی بیان کرد: استفاده کننده اصلی از شرایط کنونی رژیم اسرائیل است که بهتر از این اوضاع در سوریه برای آن نمی تواند وجود داشته باشد.

نبیه بری در عین حال که احتمال طولانی شدن جنگ در سوریه را داد به شجاعت بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه، که طی سالیان گذشته پایداری نشان داد و اخیرا به همراه خانواده اش با همه خطرات امنیتی از برخی منازل در حمص بازدید کرد، پرداخت.

رئیس پارلمان لبنان درباره نقش حزب الله در سوریه نیز خاطرنشان کرد: جانفشانی های حزب الله در مقابله با گروههای تکفیری قابل تمجید است. دورد بر همه شهیدان حزب الله. اگر نقش حزب الله در سوریه نبود، داعش در عمق خاک لبنان با ما می جنگید. این واقعیتی است هر چند که برخی از خدعه گران آنرا نمی پذیرند.

وی، لبنان را یکی از عجیب ترین کشورها در دنیا دانست؛ زیرا به اعتقاد وی در همه جای دنیا سیاست امنیت را تامین می کند در حالی که در لبنان این امنیت است که سیاست را حمایت می کند.

نبیه بری از نبودن تحولی جدید در موضوع ریاست جمهوری لبنان، با وجود همه تلاش‌ها خبر داد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۱ ۲۹ تير ۱۳۹۵
جمعیت شیعه سنی لبنان فلسیطن اردنون سوریه عراق عربستان عمان یمن امارات بحرین قطر کویت توروکیه زیاد شود زیاد شود
آخرین اخبار