اولاند وارد بیروت شد

رئیس‌جمهور فرانسه برای دیدار با مقامات لبنانی وارد بیروت شد.

اولاند وارد بیروت شد
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سایت اینترنتی النشره، منابع لبنانی اعلام کردند: "فرانسوا اولاند،" رئیس جمهور فرانسه به میدان النجمه در بیروت رفت تا با "نبیه بری،" رئیس پارلمان لبنان دیدار کند.

سفر اولاند به لبنان دو روز به طول خواهد انجامید و وی در این سفر درباره مسائل مهم خاورمیانه و مسئله ریاست جمهوری لبنان با مقامات این کشور بحث و گفتگو خواهد کرد.

حزب الله لبنان تأکید کرده است دیداری میان رهبران حزب الله و اولاند ترتیب داده نشده است و رئیس جمهور فرانسه تنها با مقامات لبنانی از جمله نبیه بری و تمام سلام، نخست وزیر این کشور دیدار خواهد داشت.

اولاند قرار است در راستای سفر دوره ای خود به خاورمیانه به مصرو اردن نیز سفر کند.

نبیه بری در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با فرانسوا اولاند گفت: ما آرزو داشتیم که اکنون لبنان رئیس جمهور داشت و از شما در کاخ ریاست جمهوری استقبال می کرد.

وی گفت: مذاکرات ما با اولاند درباره مسائل زیادی بود از جمله کمک نظامی به ارتش لبنان، بحران آوارگان، تجاوزات اسرائیل، تحولات منطقه از سوریه گرفته تا عراق و لیبی و یمن و مشکلات و جنگ هایی که ما با آن مواجهیم.

اولاند نیز گفت: بحران ها و جنگ های منطقه لبنان را احاطه کرده اند و این کشور خواهان حفظ وحدت و امنیت خود است. ما باید در این شرایط به لبنان کمک کنیم چراکه روابط تاریخی، فرهنگی، اقتصادی و انسانی میان فرانسه و لبنان وجود دارد.

وی افزود: فرانسه همواره در کنار لبنان می ماند و با جامعه جهانی برای کمک به لبنان در زمینه بحران آوارگان و مبارزه با تروریسم تلاش می کند.

اولاند گفت: باید رئیس جمهور لبنان سریع تر انتخاب شود. در شرایط سخت کنونی من اطمینان دارم که این اتفاق خواهد افتاد. من دوست دارم بیشتر به لبنان بیایم و در سفر بعدی با رئیس جمهور این کشور دیدار کنم اما مسئله به دست من نیست بلکه به دست نمایندگان پارلمان لبنان است و آن ها باید سریع تر رئیس جمهورشان را انتخاب کنند. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار