تصویب طرح جنجالی اخراج نمایندگان در پارلمان رژیم‌صهیونیستی

پارلمان رژیم‌صهیونیستی (کنست) پیش‌نویس قانونی را در مورد اخراج نمایندگان تصویب کرد که می‌تواند نمایندگان عرب را هدف قرار دهد.

تصویب طرح جنجالی اخراج نمایندگان در پارلمان رژیم‌صهیونیستی
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) سه‌شنبه شب پیش‌نویس قانونی جنجال برانگیز را در مورد اخراج نمایندگان تصویب کرد که می تواند نمایندگان عرب را هدف قرار دهد.

این متن که مخالفان چپ‌گرا و نمایندگان عرب آن را «نژادپرستانه» توصیف کردند، در جلسه‌ای پرتنش با 62 رأی موافق و 47 رأی مخالف تصویب شد. بقیه نمایندگان در جلسه رأی‌گیری حضور نداشتند. پارلمان رژیم صهیونیستی 120 کرسی دارد.

"بنیامین نتانیاهو،" نخست وزیر رژیم صهیونیستی اوایل سال کنونی میلادی پس از جنجال ناشی از دیدار سه نماینده عرب اسرائیلی با نزدیکان فلسطینی‌هایی که عامل عملیات ضد اسرائیلی بودند و به دست نظامیان اسرائیلی به شهادت رسیده اند، از این طرح دفاع کرده بود.

این نمایندگان توضیح دادند که آنها فقط در نشست یک کمیته که تحویل اجساد فلسطینی‌ها را به خانواده‌هایشان خواستار می شد، شرکت کرده بودند.

متنی که به تصویب رسیده است، نمایندگانی را که تحریک به نژادپرستی می کنند یا از حمله مسلحانه برضد اسرائیل حمایت می کنند ،هدف قرار می دهد.

بر اساس این قانون، برکناری یک نماینده دست‌کم با 90 رأی از 120 رأی نمایندگان پارلمان امکان‌پذیر است.

"رووون ریولین،" رئیس رژیم صهیونیستی که فقط از اختیارات نمادین برخوردار است، چند ماه پیش گفته بود که نمی توانیم به پارلمان که نمایندگانش با رأی مردم انتخاب شده‌اند،  اجازه دهیم انتخاب رأی دهندگان را زیر سؤال ببرد.

اعراب ساکن فلسطین اشغالی فرزندان و نوادگان فلسطینی‌هایی هستند که پس از اعلام موجودیت رژیم اسرائیل در فلسطین اشغالی باقی ماندند. آنها هفده و نیم درصد جمعیت فلسطین اشغالی را تشکیل می دهند.

احزاب عرب اسرائیلی که در انتخابات پارلمانی مارس 2015 برای نخستین بار در یک فهرست واحد نامزد شده بودند، 13 کرسی کنست را به دست آوردند و سومین نیروی حاضر در پارلمان به شمار می روند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار