رژیم صهیونیستی از تعامل با بان کی مون درباره گزارش قطعنامه 2231 خبر داد

نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد گفت این رژیم با دبیر کل سازمان ملل درباره گزارش شش ماهه قطعنامه 2231 تعامل کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ دنی دنون، نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد گفت: این رژیم با بان کی مون، درباره گزارش شش ماهه دبیرکل سازمان ملل درباره اجرای قطعنامه 2231 شورای امنیت این سازمان، تعامل کرده است.

نماینده رژیم صهیونیستی در این اظهارات، ایران را به حمایت از تروریسم و دامن زدن به بی‌ثباتی در منطقه متهم کرد.

«دنون» با اشاره به آزمایش‌های موشکی ایران در ماه‌های اخیر گفت: اشتباه نکنید؛ این موشک‌ها قادر به حمل کلاهک هسته‌ای هستند و بنابراین این آزمایش‌ها نقض قطعنامه 2231 محسوب می‌شوند.

 نماینده رژیم صهیونیستی سپس با نقل بخشی از قسمت‌های گزارش شش ماهه دبیرکل سازمان ملل درباره اجرای قطعنامه 2231 مدعی شد که آزمایش‌های موشکی ایران مغایر با مفاد این قطعنامه بوده است.

«دنی دنون»، گفت: اینکه ایران با مسلح کردن حزب‌الله مفاد قطعنامه یاد شده را نقض کرده، ارزیابی اسرائیل نیست بلکه حقیقتی است که دبیر کل حزب‌الله خوب آن را بیان کرده است.

دیپلمات صهیونیست در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا این رژیم با روسیه درباره آزمایش‌های موشکی ایران تعامل کرده، گفت: «ما با آنها صحبت کردیم و صحبت با همه گان در این مورد را ادامه خواهیم داد.»

«دنون» همچنین درباره اینکه رژیم اسرائیل با «بان‌کی‌مون» درباره گزارش شش ماهه اجرای قطعنامه 2231 هم تعامل کرده گفت: «ما با همه از جمله بان‌کی مون و متحدانمان درباره این موضوع صحبت کردیم و من فکر می‌کنم که موضوع اصلی برای ما این است که این، تنها برای اسرائیل، تهدید نیست.»



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار