نماینده فلسطین: کشورهای عربی مانع تصویب بیانیه کمیته چهارجانبه می شوند

ریاض منصور اعلام کرد کشورهای عربی تلاش خواهند کرد تا از تصویب بیانیه ای در شورای امنیت در حمایت از گزارش اخیر کمیته چهار جانبه صلح خاورمیانه جلوگیری کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  خبرگزاری فرانسه، ریاض منصور -- نماینده فلسطین در سازمان ملل متحد -- اعلام کرد گروه کشورهای عربی در این سازمان تلاش خواهند کرد تا از تصویب بیانیه ای در شورای امنیت در حمایت از گزارش اخیر کمیته چهار جانبه باصطلاح صلح خاورمیانه جلوگیری کند.

بر این اساس، ریاض منصور در حاشیه نشست شورای امنیت درباره این گزارش در جمع خبرنگاران اعلام کرد در نشست اخیر گروه کشورهای عربی، مصر به عنوان نماینده این گروه در شورای امنیت مامور شد تا از تصویب چنین بیانیه ای جلوگیری کند.

بر اساس این گزارش، کمیته چهار جانبه صلح خاورمیانه (اتحادیه اروپا، روسیه، آمریکا و سازمان ملل متحد)‌ در گزارش خود از صهیونیست ها و فلسطینی ها خواسته است به ترتیب از شهرک سازی و خشونت چشم پوشی کنند که به عقیده این کمیته بخت صلح و راه حل تشکیل دو کشور را از بین می برد.

نتانیاهو اعلام کرد این گزارش به این افسانه که ساخت و سازهای اسرائیل در کرانه باختری مانعی بر سر راه صلح به حساب می آید شکل ابدی بخشیده است و محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست نتیجه گیری های کمیته چهار جانبه را رد کند.

ریاض منصور اعلام کرد توصیه های مربوط به شهرک سازی اسرائیل در کرانه باختری را یک عضو بسیار قدرتمند کمیته چهار جانبه در متن نهایی گنجانده که اشاره به آمریکا است. 

دنی دنون Danny Danon نماینده رژیم صهیونیستی هم گفت تنها مذاکرات مستقیم می تواند به صلح منجر شود. وی با بیان اینکه «ابتکارهای بین المللی که در پی تحمل راه حل به دو طرف است حامل پیام خوبی نیست» اعلام کرد چنین طرح هایی، فلسطینی ها را به حمایت از خشونت و خودداری از گفتگو با تل آویو ترغیب می کند.

اما به گفته ریاض منصور، سال ها مذاکره وضع فلسطینی ها را بدتر کرده و آنها قصد ندارند  این کار را تکرار کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار