بهای جهانی نفت به کمتر از 50 دلار رسید

افزایش نگرانی‌ها در مورد کاهش رشد اقتصادی جهان موجب سقوط مجدد بهای نفت به کمتر از 50 دلار شد.

بهای جهانی نفت به کمتر از 50 دلار رسیدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز؛ بهای جهانی نفت در نخستین ساعات از معاملات روز سه‌شنبه با کاهش همراه بود. افزایش نگرانی‌ها در مورد کاهش رشد اقتصادی کشورهای بزرگ مانند چین، کاهش تقاضای نفت برای ماه‌های آینده و احتمال حملات گروه‌های مسلح به پالایشگاه‌های نیجریه از مهم‌ترین دلایل کاهش بهای نفت و آرام گرفتن قیمت آن در کانال 50 دلار است.

بر این اساس، هر بشکه نفت برنت دریای شمال با یک دلار و 4 سنت کاهش 49 دلار و 6 سنت معامله شد. نفت خام آمریکا نیز با یک دلار و 28 سنت کاهش 47 دلار و 71 سنت دادوستد شد.

اولیویه یاکوب، تحلیلگر ارشد موسسه نفتی پتروماتریکس درباره احتمال کاهش بهای نفت در روزهای آینده گفت: آینده اقتصاد جهانی بر عرضه و تقاضای نفت تأثیر دارد. رشد اقتصادی آسیا در ماه‌های گذشته بسیار ضعیف بوده است و چین درزمینهٔ افزایش رشد اقتصادی آسیا تلاش فراوانی نکرده است.

بانک انگلیسی بارکلیز نیز نگرانی از آینده اقتصاد جهانی و بی‌ثباتی در بازارهای مالی را از مهم‌ترین علل نوسان بهای نفت در ماه‌های آینده عنوان کرده است.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Seychelles
ناشناس
۱۵:۴۸ ۱۵ تير ۱۳۹۵
ای بابا داداش فرض کن نفت بشکه ای 200دلار شد با این اوضاع واحوالی که ما می بینم بازم اتفاق خاصی برا ملت و اقتصاد نمی افته....
آخرین اخبار