بهای نفت و طلا در بازارهای آسیایی افزایش یافت

بهای طلای سیاه و فلز زرد، تحت تأثیر عوامل مختلف در بازارهای آسیایی افزایش یافت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی بنگکاک پست؛ بهای جهانی نفت در نخستین ساعات از معاملات روز دوشنبه (14 تیر 95) در بازارهای آسیایی تحت تأثیر وقایعی همچون اظهارات وزیر نفت عربستان، روز استقلال آمریکا و احتمال حمله شبه‌نظامیان به پالایشگاه‌ها و زیرساخت‌های نفت نیجریه با افزایش همراه بود.

در همین حال، بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت با 33 سنت افزایش 49 دلار و 32 سنت رسید. هر بشکه نفت برنت دریای شمال نیز با 35 سنت افزایش 50 دلار و 70 سنت معامله شد.

دیدار روز گذشته «خالد الفالح» وزیر نفت عربستان و «محمد بارکیندو» دبیرکل اوپک و اظهارات وی درباره برقراری توازن در بازار نفت از مهم‌ترین دلایل افزایش بهای طلای سیاه در معاملات امروز است.

همچنین شب گذشته سرکرده گروه‌های شورشی نیجریه از احتمال حمله مجدد به زیرساخت‌های نفتی این کشور خبر داد. نگرانی از احتمال حمله گروه‌های شورشی نیجریه به پالایشگاه‌های نفت این کشور از دیگر علل افزایش بهای نفت است. نیجر دلتا بزرگ‌ترین پالایشگاه نفتی در نیجریه است که چندی پیش هدف حمله نیروهای مسلح شورشی قرار گرفت.

بهای جهانی نفت هفته گذشته متأثر از برکسیت با کاهش چشمگیری مواجه شد.

در همین حال، بهای هر انس طلا با افزایش یک‌درصدی به بهای دو سال پیش نزدیک می‌شود. هر انس طلا در معاملات امروز بازار بورس آسیا 1357 دلار دادوستد شد. این در حالی است که بهای فلز زرد به نرخ جولای سال 2014 (تیر 93) نزدیک می‌شود. طلا در جولای سال 2014 به رقم 1358 دلار رسید که رقمی غیرقابل‌پیش‌بینی در تاریخ فلز زرد است.

خروج انگلیس از اتحادیه اروپا نرخ فلز زرد را به‌شدت کاهش داد و بهای هر اونس طلا را تا 1346 دلار کاهش داد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار