رویترز پیش بینی کرد: تثبیت و کاهش بهای نفت در بازارهای جهانی

یک خبرگزاری غربی اعلام کرد نشانه هایی از ثبات و کاهش بهای نفت در بازارهای جهانی طی روزهای آینده مشاهده می شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، قیمت نفت در روز دوشنبه در پی اظهارات خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان سعودی، اندکی ثابت شد.

خالد الفالح اعلام کرده بود که با نشانه های کاهش تقاضا در آسیا، بازار رو به تعادل است.

در همین راستا، قیمت نفت خام برنت با کاهش 4 سنتی در مقایسه با جلسه قبل، به قیمت 50 دلار و 31 سنت در هر بشکه معامله شد و نفت خام آمریکا با قیمت 48 دلار و 99 سنت فروش رفت.

وزیر انرژی عربستان، بزرگ ترین صادر کننده نفت در جهان، و منشی اوپک اعلام کرد که بازار نفت جهانی به سوی تعادل پیش می رود. اما تحلیل گران مورگان استنلی می گویند نشانه هایی هم وجود دارد که به زودی قیمت نفت افت خواهد کرد و به کاهش تقاضا برای بنزین و افزایش تولید نفت کانادا و نیجریه اشاره می کنند.

شرکت فراورده های نفتی نیجریه هفته گذشته اظهار کرده بود که تاسیسات نفتی آسیب دیده از حمله به دلتای نیجر تعمیر شده است و صادرات نفت نیجریه پس از کاهش بی سابقه خود در 30 سال گذشته، افزایش خواهد داشت.

توافق شرکت های نفتی رقیب در کشور لیبی برای اتحاد نیز ممکن است راه گشای افزایش صادرات این کشور عضو اوپک شود.

تحلیل گران مورگان استنلی اظهار کرده اند: «تصفیه کنندگان آسیایی شروع به عقب نشینی کرده اند و گزارش هایی مبنی بر فروش نرفتن نفت وجود دارد.»

سرمایه گذاران نیز چشم انداز تولید نفت آمریکا را به دقت زیر نظر دارند. هفته گذشته، برای چهارمین هفته از پنج هفته، عملیات حفاری در آمریکا انجام شد و صادرات نفت روسیه در ماه ژوئن، کمی از 10 میلیون و 840 هزار بشکه در روز بیشتر شد. کارگران نفتی نروژ نیز روز شنبه نشانه هایی از توافق را بروز دادند و از اعتصاب جلوگیری شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار