توقف روند صعودی قیمت طلا همزمان با کاهش بهای نفت

همزمان با کاهش بهای نفت در بازارهای جهانی، بهای نفت و طلا در معاملات روز پنج شنبه با کاهش نسبی مواجه شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، روز پنج شنبه قیمت نفت بعد از این که طبق پیش بینی ها، دولت آمریکا خبر از کاهش تولید نفت این هفته داد، 5 درصد سقوط کرد و به پایین ترین حد دو ماه اخیر خود رسید.

قیمت نفت خام برنت با کاهش 2 دلار و 36 سنتی یعنی 4.8 درصد، به 46 دلار و 44 سنت در هر بشکه رسید. کمترین نرخ معامله شده این نفت، 46 دلار و 27 سنت در هر بشکه بود. 

نفت خام فیوچرزآمریکا هم با کاهش 2 دلار و 23 سنت یعنی 4.7 درصد، به 47 دلار و 20 سنت رسید.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد که ذخیره نفت خام در هفته منتهی به اول جولای، 2.2 میلیون بشکه کاهش داشته است و برای هفتمین هفته متوالی سقوط کرد.

از آن سو نیز مارکت واچ گزارش داد قیمت طلای فیوچرز روز پنج شنبه کاهش یافت و پس از سه سری صعود که قیمت آن را به بالاترین میزان دو سال اخیر رسانده بود، در سراشیبی کاهش قرار گرفت.

عامل این کاهش، داده های اقتصادی آمریکا و عدم اطمینان از نرخ بهره های آن بود. بلافاصله نیز قرار است نرخ بیکاری ماهانه در روز جمعه اعلام شود.

بر طبق داده های اعلامی فکت ست، طلای فیوچرز تحویل ماه آگوست با کاهش 5 دلاری یعنی 0.4 درصدی به هر اونس 1362 دلار و 10 سنت رسید. این کالا طی سه سری گذشته، پیوسته افزایش قیمت پیدا کرده بود و بالاترین قیمت خود از ماه مارس 2014 تا کنون را تجربه کرده بود.

بهای نقره تحویلی ماه سپتامبر نیز با کاهش 36.5 سنتی مواجه شد که این کاهش 1.8 درصدی، قیمت آن در هر اونس را به 19 دلار و 83 سنت در هر اونس کاهش داد.

بر خلاف کاهش قیمت روز پنج شنبه طلا، بیشتر تحلیلگران خوشبین هستند که با توجه به اخبار مربوط به نرخ بهره، آینده طلا کماکان روشن است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار