مارکت واچ: سقوط مجدد بهای نفت به کمتر از 40 دلار غیرممکن نیست

به باور کارشناسان، تشدید نگرانی‌های ناشی از بحران اقتصادی در چین و خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بر روند عرضه و تقاضای طلای سیاه تأثیر منفی گذاشته است.

مارکت واچ: سقوط دوباره بهای نفت به کمتر از 40 دلار غیرممکن نیستبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی مارکت واچ در مطلبی نوشت: بهای جهانی نفت روز جمعه به پایین‌ترین سطح در 5 ماه گذشته رسید. نفت وست تگزاس اینترمیدیت برای تحویل در ماه اوت با کاهش 0.04 درصدی به 45 دلار و 41 سنت رسید. سقوط ناگهانی بهای نفت در چند روز گذشته احتمال کاهش بیشتر قیمت طلای سیاه را تقویت می‌کند.

کالین چیژنسکی –رئیس بخش استراتژیک بازار در موسسه CMC—می‌گوید: بهای نفت از فوریه سال جاری میلادی شاهد بیشترین نوسان بوده است. به‌گونه‌ای که بهای این ماده ارزشمند در 6 ماه اول سال 2016 از 30 دلار به 50 دلار رسید. به نظر می‌رسد همان‌گونه که بهای نفت پتانسیل افزایشی داشته از قابلیت ناگهانی کاهشی نیز برخوردار خواهد بود.

سازمان اطلاعات انرژی روز پنجشنبه گزارش داد حجم ذخایر نفتی این سازمان با کاهش 2.2 میلیون بشکه مواجه است. موسسه آمریکن پترولیوم نیز چندی قبل از کاهش 6.7 میلیون بشکه‌ای ذخایر نفتی آمریکا خبر داد. در حالی که به نظر می‌رسید با فرارسیدن تابستان تقاضا برای نفت افزایش یابد و بهای نفت سیر صعودی پیدا کند، تشدید نگرانی‌های ناشی از بحران اقتصادی در چین و خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برکسیت) بر روند عرضه و تقاضای طلای سیاه تأثیر منفی گذاشته و بهای آن را کاهش داده است.

از سوی دیگر، ادغام دو شرکت نفتی لیبی، تقویت ارزش دلار در برابر سایر ارزهای بین‌المللی، تجدید حیات صنعت نفت نیجریه و افزایش ذخایر نفتی آمریکا پس از یک دوره روند کاهشی عواملی است که می‌تواند به کاهش بهای طلای سیاه را به دنبال داشته باشد.

تقویت عوامل ذکرشده می‌تواند درنهایت سقوط دوباره بهای نفت را به کمتر از 40 دلار ممکن سازد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار