کاهش آسیب های اجتماعی مهم ترین رسالت پدافند غیر عامل

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت:یکی از اهداف مهم پدافند غیرعامل در آموزش و پرورش کاهش آسیب های اجتماعی در میان دانش آموزان است.

کاهش آسیب های اجتماعی مهم ترین رسالت پدافند غیر عاملواقعی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند؛گفت:یکی از اهداف مهم پدافند غیرعامل در آموزش و پرورش کاهش آسیب های اجتماعی در میان دانش آموزان مدارس است.
 
وی افزود:کمیته پدافند غیرعامل موجب کاهش تهدیدات آسیب های اجتماعی در مدارس و زمینه ساز از بین رفتن آسیب ها در بدنه جامعه می شود.
 
واقعی خدمت بی منت و افزایش رضایتمندی مردم از عملکرد خادمین خود در آموزش و پرورش خراسان جنوبی را عاملی پدافندی دانست و گفت:امروز خطراتی که دانش آموزان و خانواده ها را در معرض تهدید قرار می دهد ابعاد گسترده ای به ویژه در حوزه فناوری اطلاعات به خود گرفته است.
 
 مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به عنوان منبع اصلی ترویج ناهنجاری های اجتماعی در بین نسل جوان به ویژه دانش آموزان است،افزود:فضای مجازی به عنوان ابزار ارتباطی نوین همچون تیغ دو لبه ای است و اولیای خانه و مدرسه باید به خطراتی که به واسطه آن پیش می آید هوشیار بوده و دانش آموزان را از این تهدیدات آگاه نموده و هدایت کنند تا آمادگی مقابله با آن را داشته باشند. 
 
وی با اشاره به کمک فضای مجازی در انجام فعالیت های علمی و پژوهشی، تسریع در روند اداری دانش آموزان و فرهنگیان و استفاده از روش های نوین آموزشی،اظهار کرد:تسلط کامل اولیای خانه و مدرسه بر مهارت های مربوط به استفاده از رایانه ها و اینترنت، هوشیاری آنها در این رابطه و از سوی دیگر فرهنگ سازی برای استفاده صحیح از فضای مجازی، می تواند تأثیر بسزایی در فراگیرى مهارت هاى مختلف زندگى و نیز آموزش هاى مرتبط با تحصیلات و مسائل علمی نسل جوان و نوجوان داشته باشد.
 
واقعی بیان کرد:پدافند غیر عامل ماهیت پیشگیرانه دارد که در حوزه های تهدیدات نرم، اقتصادی، مردم محور و سایبری فعالیت دارد.
 
گفتنی است تبیین الزامات و افزایش ایمنی در راستای کاهش آسیب پذیری دانش آموزان از تهدیدات مدرن و نوین با ترسیم کارکردهای آموزش و پرورش در این حوزه و ارائه راهکارهای لازم و آموزش تخصصی فرهنگیان از دیگر موراد مورد تأکید مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در این نشست بود. 
 
انتهای پیام/غ
 

یکی از اهداف مهم پدافند غیرعامل کاهش آسیب های اجتماعی است

 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.