یاسوج؛

تنش آبی در 5 شهر استان کهگیلویه و بویراحمد

مدیرعامل آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهرهای یاسوج، مادوان، دهدشت، سوق و لیکک طی تابستان امسال دچار تنش آبی هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛سید علی‌ لدنی‌نژاد افزود : شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد دارای 142 هزار و 142 مشترک در کل این استان است که حدود 7 هزار و 500 مشترک طی سال گذشته به مشترکان این شرکت افزوده شده است.

وی افزود: این تعداد مشترک افزوده شده بیشتر در مناطق سردسیری از جمله یاسوج و مادوان هستند.

مدیرعامل آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه افزون بر 90 درصد منابع تأمین آب شرب استان از طریق چاه‌های آب صورت می‌گیرد، گفت: در این خصوص سد کوثر نیز در مدار آبرسانی به استان قرار دارد که بخشی از آب شرب گچساران را تأمین می‌کند.

لدنی‌نژاد با اشاره به وضعیت کنونی آبرسانی از سد کوثر به گچساران یادآور شد: برای تأمین آب تمامی مشترکان گچساران از سد کوثر، رینگ مخازن آبرسانی از سد کوثر باید اجرایی شود.

وی ادامه داد: چندین حلقه چاه عمیق به عمق 200 متری نیز از دیگر منابع آب شرب استان بوده که آب بخشی از نقاط شهری و روستایی را تأمین می‌کند.

لدنی‌نژاد با اشاره به وضعیت منابع آب‌های زیرزمینی و تنش آبی گفت: با توجه به کاهش بارندگی در کشور طی سال‌های اخیر و ایجاد خشکسالی در سال گذشته افزون بر 300 شهر در کشور دارای تنش آبی است.

مدیرعامل آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد افزود: 5 شهر استان از جمله یاسوج، مادوان، دهدشت، سوق و لیکک طی تابستان امسال در وضعیت تنش آبی قرار دارند.

لدنی‌نژاد با بیان اینکه مشکلات تنش آبی در شهرهای لیکک، سوق و دهدشت با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته نسبت به دیگر شهرها کمتر است، عنوان کرد: بخش عمده مشکلات آبی تابستان امسال در یاسوج و مادوان است

انتهای پیام /ف - س

برچسب ها: تنش ، آب ، مشترک ، چاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.