شاهرود؛

انتقال 42 نفر با بالگرد به بیمارستان

بالگرد اورژانس هوایی 115 شاهرود در خردادماه امسال 42 مجروح و بیمار را برای ادامه درمان به بیمارستان منتقل کرد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شاهرود؛معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت:در این مدت بالگرد اورژانس هوایی 115 شاهرود با کارشناسان متخصص خود 18 سورتی پرواز در 22ساعت برای خدمات رسانی بهتر به مردم و مسافران انجام داده است.
ناصر سلمانپور افزود : بیماران قلبی و عروقی و مجروحان ، عمده افرادی بودند که با استفاده از خدمات بالگرد اورژانس به بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود منتقل شدند.
به گفته وی،از این تعداد چهار نفر بیماران قلبی و عروقی،سه نفر سقوط از ارتفاع ،یک نفر کاهش سطح هوشیاری و مابقی مصدومان حوادث ترافیکی بودند.
سلمانپور یاد آور شد که اورژانس این شهرستان با 13 پایگاه جاده ای ،سه پایگاه شهری ،یک پایگاه اورژانس هوایی با یک فروند بالگرد و 23 دستگاه آمبولانس در تمامی لحظات آماده خدمت رسانی به مردم است.
وی با بیان اینکه روزانه بیش از 40نفر از کارشناسان اورژانس کار عملیاتی انجام می دهند ،ادامه داد:یک دستگاه اتوبوس آمبولانس هم با 13 تخت و تجهیزات مناسب برای پوشش حوادث احتمالی پر تلفات و سرویس دهی به بیماران سر پایی در ایام تعطیلات تابستان آماده شده است.
وی تاکید کرد: مرکز کنترل اتاق بحران اورژانس شهرستان شاهرودEoc و ستاد هدایت و اعزام بیماران احتمالی به خارج از شهرستان با حضور یک پزشک در تمام لحظات شبانه روز در آمادگی کامل هستند.
معاون اورژانس 115 شاهرود با اشاره به سفرهای تابستانی ، به رانندگان توصیه کرد: قبل ازشروع سفر، از سلامت وسیله نقلیه خود مطمئن شده و در طول سفر هم به توصیه های پلیس راه عمل کنند.
وی همچنین از رانندگان و مسافران خواست در مسیر های پر تردد و رانندگی طولانی مدت پس از دوساعت رانندگی برای جلوگیری از حوادث ناگوار ، مدت کوتاهی را استراحت کنند و سپس به مسیر خود ادامه دهند.
معاون اورژانس 115 شاهرود تاکید کرد: رانندگان و مسافرانی که داروهای خاص استفاده می کنند ، مقدار لازم از داروی مور د نیاز خود را همراه داشته باشند.
با شروع فصل برداشت محصولات زراعی و باغی تردد موتور سیکلت و تراکتور در روستاها و حاشیه محور های اصلی و فرعی افزایش یافته است که احترام و رعایت قوانین و مقررات و همچنین استفاده از کلاه ایمنی و دیگر لوازم موزد نیاز در کاهش آسیب های احتمالی حوادث رانندگی بسیار موثر است.
محورهای ارتباطی شهرستانهای شاهرود و میامی در استان سمنان که بخشی از جاده سراسری تهران – مشهد محسوب می شود، یکی از پرترددترین راههای عبوری کشور هستند.
براساس آمار سالانه حدود 20 میلیون تردد در این مسیر انجام شده و حوادث مختلفی نیز در آن روی می دهد.
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار