سمنان؛

رزمایش امر به معروف و نهی از منکر در سمنان برگزار شد

در این رزمایش 15 تیم جداگانه خواهران و برادران با حضور در خیابان های پرتردد شهر به انجام وظیفه دینی، شرعی و قانونی پرداختند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان گفت: این طرح برای نخستین بار در کشور پس از ابلاغ امر به معروف و نهی از منکر در استان سمنان آغاز شده و برای اجرای آن 500 نفر مشارکت داشتند.
حیدر آسیابی افزود: آماران به معروف در این طرح ، بر اساس آموزش های تخصصی ، موظف و مکلف به امر به معروف و نهی از منکر زبانی هستند و به هیچ وجه حق برخورد فیزیکی ندارند.
وی تصریح کرد: : 300 نفر از بانوان در بخش تذکر لسانی و 200 نفر از آقایان در بخش پشتیبانی در قالب گروه های 10 نفره با حضور در اماکن عمومی به افراد دارای حجاب نامناسب تذکر می دهند.
وی با بیان این که آمران به معروف پس از گذراندن مراحل شناسایی، گزینش و دوره های آموزشی 6 ماهه برای اجرای این طرح انتخاب شدند افزود : استان سمنان اولین استان کشور در مرحله اجرایی و عملی تذکر لسانی در اجرای قانون امر به معروف و نهی از منکر است.
وی از حمایت ها و پشتیبانی همه جانبه قانونی از مجریان طرح تذکر لسانی خبر داد و افزود : هنجارشکنان و بدحجابان بدانند که طرح تذکر لسانی یک ارفاق قانونی و مقدماتی برای جلوگیری از برخورد ، دستگیری و تشکیل پرونده برای آن ها در مراجع قانونی است.
دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان تصریح کرد : هنجارشکنان، معترضان و متعرضان به آمران به معروف و ناهیان از منکر طبق قانون مجرم محسوب می شوند و مورد پیگرد دستگاه قضایی و اعمال قانون کیفری قرار می گیرند.
آسیابی افزود : طرح تذکر لسانی مانوری و مقطعی نیست، به صورت جدی استمرار دارد و تعداد مجریان آن ، امسال افزایش خواهد یافت
این رزمایش در قالب 50 گروه با همکاری نیروهای های انتظامی در شهرستان های شاهرود، دامغان، گرمسار، سمنان، مهدی شهر، سرخه و آرادان برگزار شد.
این مانور به منظور ترویج فریضتین در جامعه و ارتقا سطح امنیت اجتماعی اخلاقی معابر عمومی شهر، ترویج تذکر لسانی، تلاش برای حفظ ارزش های اسلامی و حفظ مصونیت در جامعه و به منظور تقویت باورهای دینی و ارزشی در مردم به خصوص جوانان و نوجوانان برگزار شده است.
طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر شهرستان سمنان هم در قالب 15 تیم جداگانه خواهران و برادران با حضور در خیابان های پرتردد شهر، در قالب قانون آمران به معروف و ناهیان از منکر، به انجام وظیفه دینی، شرعی و قانونی پرداختند.
انتهای پیام / د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.