بوشهر؛

سرمایه‌گذاری در طرح آبرسانی بوشهر

200 میلیارد تومان در طرح آبرسانی بوشهر سرمایه‌گذاری می ‌شود


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، استاندار بوشهر در نشست با مسئولان شورای اسلامی استان بوشهر با تاکید بر اینکه میزان هدررفت آب استان ناشی از فرسودگی لوله‌ها و اتصالات بسیار زیاد است گفت: برای کاهش هدر رفت آب از شبکه آبرسانی بوشهر و تجهیز این شبکه به سامانه‌های نوین و پیشرفته 200 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌شود.

مصطفی سالاری از افزایش میزان انتقال آب آشامیدنی به استان خبر داد و گفت: با تلاش‌ها و پیگیری‌های صورت گرفت بیش از 22 درصد به ظرفیت آب ورودی استان بوشهر افزوده شد.

وی افزود: مخازن آب آشامیدنی در همه روستاهای استان بوشهر ساخته و راه‌اندازی می‌ شود که در این راستا 10 درصد بودجه آب آشامیدنی شرکت آب و فاضلاب روستایی به نصب مخزن ذخیره آب روستایی اختصاص می‌ یابد.

سالاری با گله از اقدامات صورت نگرفته برای رفع مشکل آب استان بوشهر در دولت گذشته اضافه کرد: مشکل فرسودگی لوله‌ها  و کمبود آب آشامیدنی در استان بوشهر مربوط به امروز نیست بلکه مربوط به 10 سالی است که نفت 150 دلار فروخته می‌شد.

استاندار بوشهر  با بیان اینکه استان بوشهر تابستان سختی در حوزه آب آشامیدنی پیش‌رو دارد گفت: با وجود مشکلات متعدد در تامین آب آشامیدنی مصرف آب در استان بوشهر بیش از سرانه تعیین شده و الگوی مصرف نیز رعایت نمی‌شود.

وی با بیان اینکه رفع فرسودگی شبکه‌های آبرسانی یک کار مستمر است تاکید کرد: برطرف شدن مشکل شبکه‌های فرسوده تنها این طور نیست که امروز بتوان آن را به یکباره حل کرد.

استاندار بوشهر با بیان اینکه اگر اقدامات لازم قبلا اجرا می‌شد امروز استان بوشهر دچار بحران کم‌آبی نبود خاطر نشان کرد: وظیفه مسئولان در مقابل مردم برطرف کردن مشکل آب آشامیدنی است و مطالبات مردم به‌حق است که وظیفه پاسخگویی به خواسته‌های مردم داریم.

انتهای پیام/ ش


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.