کاهش منابع آب و آبرسانی تانکری به برخی مشترکان بوشهری

کاهش منابع آب تانکرهای آبرسان را وارد برخی شهرهای استان بوشهر کرد.


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، کاهش منابع آب در چند وقت اخیر باعث شده که مردم استان بوشهر در روزهای گرم سال با کم آبی رو به رو باشند.

بیش از 90 درصد منابع آب استان بوشهر از استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد، تامین می‌شود و همین موضوع چالش مهمی برای این استان شده است.

 مسوولان شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر می‌گویند که 30 درصد منابع آب این استان از استان فارس کم شده و بیشتر کم آبی‌ها مربوط به همین مساله است.

 شهرستان کازرون استان فارس 30 درصد منابع آب استان بوشهر را تامین می‌کند که این آب در شهرستان دشتستان و بخشی از بوشهر توزیع می‌شود و حالا هم مشکل کم آبی در این دو شهرستان بیشتر از دیگر مناطق استان است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر به تازگی گفته است، مجبور شده‌ایم در برخی از محله‌های شهرها به ویژه بوشهر، با تانکر آب به دست مردم برسانیم.

 کیقباد یاکیده می‌گوید: برای حل مشکل کم آبی باید آب شیرین‌کن‌ها زودتر ساخته شوند تا بتوانیم از آب دریا آب آشامیدنی تهیه کنیم و وابستگی‌‌مان به منابع آبی خارج از استان کم شود.

استان بوشهر مجوز ایجاد 10 آب شیرین‌کن به ظرفیت 100 هزار مترمکعب را از وزارت نیرو گرفته که چهارماه پیش یکی از آنها به ظرفیت 10 هزار مترمکعب در کنگان راه اندازی شده و مسوولان قول داده‌اند آب شیرین کن بوشهر هم نیمه اول سال به بهره برداری برسد.

مشکل کم آبی مشکل همیشگی مردم استان بوشهر بوده ، اما این مشکل در سال‌های خشک که منابع آب کم می‌شوند بیشتر می‌شود.

انتهای پیام/ ش
برچسب ها: آبرسانی ، تانکر ، بوشهر ، کم آبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.