آبرسانی با تانکر در بوشهر در پی کاهش منابع آب استان

در پی کاهش منابع آب استان بوشهر روزانه به ۲۵۰ منزل شهری بوشهر با تانکر آبرسانی می‌شود


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: با توجه به کمبود آب آشامیدنی در استان بوشهر توزیع آب در برخی نقاط شهرهای استان بوشهر از طریق شبکه آبرسانی مقدور نیست و اکنون ۲۵۰ منزل روزانه با تانکر آبرسانی می‌شود.

کیقباد یاکیده با بیان اینکه استان بوشهر در تامین آب آشامیدنی با مشکلات عدیده‌ای مواجه است تصریح کرد: اکنون شهرهای استان بوشهر روزانه 129 هزار متر مکعب آب از خط آبرسانی کوثر آب دریافت می‌کنند که جوابگوی نیازهای آنان نیست.

وی با اشاره به اینکه در مجموع 155 هزار متر مکعب آب از خط کوثربه شهرها و روستاهای استان بوشهر منتقل می‌شود گفت: با توجه به کاهش آب ورودی از کازرون اکنون روزانه 84 هزار متر مکعب آب از چشمه ساسان و رودخانه شاپور کازرون وارد شبکه آبرسانی استان بوشهر می‌شود.


یاکیده با بیان اینکه تابستان سختی برای تامین آب پیش روی استان بوشهر است افزود: برای گذر از بحران و تنش آبی در استان بوشهر باید فرهنگ مدیریت مصرف در دستور کار مشترکان آب استان بوشهر قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر همچنین تاکید کرد: فرسودگی شبکه‌های آبرسانی در شهرهای استان بوشهر سبب هدر رفتن بخشی از آب آشامیدنی  استان بوشهر می‌شود که برای جلوگیری از هدر رفت آب نوسازی شبکه آبرسانی در دستور کار شرکت آب و فاضلاب قرار دارد.

وی بااشاره به اینکه 815 هزار نفر در استان بوشهر زیرپوشش خدمات آبرسانی شرکت آب و فاضلاب قرار دارند گفت: 88 درصد از مشترکان آب در استان بوشهر مربوط به بخش خانگی است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر طول شبکه آبرسانی و خطوط انتقال آب در شهرهای استان بوشهر را 4 هزار و 300 کیلومتر دانست و افزود: روزانه 241 هزار متر مکعب آب در استان بوشهر تامین و در شبکه‌های آبرسانی این استان توزیع می‌شود.

انتهای پیام/ ش


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عباس مهرافشاری
۱۵:۵۸ ۲۶ آبان ۱۴۰۰
مهم