بیزینس اینسایدر: کاهش کم‌سابقه مشتریان اخبار دیجیتال در آمریکا+ نمودار

مطالعات آماری در آمریکا نشان می‌دهد تعداد کاربران اینترنتی این کشور که حاضرند برای اخبار دیجیتال پول پرداخت کنند، کاهش یافته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ؛ بیزینس اینسایدر در گزارشی برگرفته از اطلاعات آماری "موسسه رویترز" در سال 2016 اعلام کرد: در جلسه اطلاعات رسانه‌های دیجیتالی برای مشتریان آمار پرداخت‌های آنلاین برای دریافت اخبار دیجیتالی منتشر شد که نشان داد کاربران آمریکایی کمتر از گذشته برای دریافت اخبار آنلاین پول پرداخت می‌کنند.

براساس این گزارش، بیش از 50 هزار کاربر آنلاین در سراسر جهان مورد مطالعه قرار گرفتند و مشخص شد از فقط 9 درصد از کاربران اینترنتی که حاضرند برای دریافت اخبار آنلاین دست به جیب شوند، آمریکایی هستند. این موضوع شامل اشتراک اخبار، پرداخت‌های موردی برای اخباری خاص و اپلیکیشن‌های مربوط به دریافت آنلاین اخبار می‌شود. 


بیزینس اینسایدر: کاهش کم‌سابقه مشتریان اخبار دیجیتالی در آمریکا+ نمودار


خرید‌های اینترنتی برای دریافت اخبار آنلاین در آمریکا 11 درصد در مقایسه با سال 2015 کاهش یافته است.

 آمریکا، استرالیا و اسپانیا تنها کشورهایی هستند که در مقایسه دو سال 2015 تا 2016 با کاهش خرید‌های اینترنتی اخبار مواجه شدند و در میان این سه کشور، زیان امریکا بیشتر بوده است. مشکل ازآنجا اغاز شد که کاربران اینترنتی برای دریافت اخبار مورد نیاز خود به شبکه‌های اجتماعی متوسل شدند. شبکه‌های اجتماعی مانند فیس بوک و توییتر تامین‌کننده بیشترین حجم اخبار مورد نیاز کاربران است.

استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای کاربران اغلب رایگان تمام می‌شود و نویسنده یک خبر و یا گزارش فرصت اصلاح، تکمیل و به روز رسانی مطلب خود را خواهد داشت. یاهو نیوز، فاکس نیوز و سی ان ان، سه منبع خبری بزرگ در آمریکا هستند. این سه نهاد خبری اغلب کلیه حوزه‌ها را پوشش و رایگان در اختیار خوانندگان قرار می‌دهند. اگر این سه نهاد خبری برای انتشار اخبار اینترنتی خود درخواست پول کنند، دیگر در رتبه‌های اول تا سوم پربیننده‌ترین سایت‌های خبری قرار نخواهند داشت.

 هرچند عملکرد آمریکا در بخش فروش اخبار آنلاین بسیار ضعیف بوده است؛ کشورهای آلمان و انگلیس در جایگاهی بدتر از آن قرار دارند. در مقایسه جهانی میان 26 کشور جهان، آمریکا در رتبه شانزدهم خرید آنلاین اخبار از سوی کاربران اینترنتی قرار دارد.

پیش‌بینی می‌شود خرید آنلاین اخبار در سال آتی میلادی رونق بیشتری بگیرد زیرا تعدادی از روزنامه‌های مطرح این کشور انتشار نسخه کاغذی خود را متوقف کرده‌اند و فقط به صورت اینترنتی ارائه می‌شوند. تعیین حق اشتراک و فروش موردی اخبار در این شرایط می‌تواند رتبه جهانی آمریکا را اندکی بهبود بخشد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار