اصفهان؛

جابجایی ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار مسافر از داخل به خارج استان اصفهان در سال گذشته

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در سال گذشته ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار جابجایی مسافر از داخل به خارج استان انجام شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت الله غلامی  در جمع اعضای حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی استان اصفهان، اظهار داشت: با توجه به وجود مشکلات در زمینه تامین اعتبارات و معوق بودن طلب پیمانکاران سعی شد با کمک اسناد خزانه اسلامی و تحویل قیر رایگان به پیمانکاران رقم قابل ملاحظه‌ای را جذب و برای شروع طرح‌های عمرانی به آنها تزریق کرد.

وی اظهار داشت: درکنار انجام اقدامات راهسازی و راهداری انجام پروژه عظیم خرید کارخانه ریسباف با هدف تشکیل موزه بزرگ اصفهان به مبلغ ۲۱۵ میلیارد تومان نیز در برنامه قرار گرفت که ۱۵۸میلیارد آن پرداخت و مابقی از محل املاک سازمان ملی زمین و مسکن پرداخت خواهد شد.

غلامی از جمله مشکلات موجود در حوزه راه و شهرسازی را علاوه بر کمبود اعتبارات عمرانی، نداشتن توان پرداخت سنوات بازنشستگان این اداره کل معرفی کرد و بیان داشت: لازم است که از سوی وزارتخانه توجه‌ای ویژه به پرداختی بازنشستگان این اداره شود.

وی گفت: اصفهان با همجوار بودن با ۹ استان و دارا بودن ۲۵ هزار کیلومتر راه همسنگ توجه ویژه‌ای جهت نگهداری راه ها می‌طلبد چرا که وجود ۶۳۰ دستگاه ماشین آلات راهداری و وجود ۴۹۹ نفر نیروی راهدار اعتبارات خاص خود را میخواهد و تاکنون ۹ میلیارد تومان معوقه در این زمینه وجود دارد.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های استان اصفهان نیز در این جلسه گفت: شش پایانه باری و ۲۶ پایانه مسافری در استان وجود دارد که در سال گذشته ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار جابجایی مسافر از داخل به خارج استان انجام شده و ۴۲ میلیون تن بار جابجا شده است.

داریوش امانی از جمله مشکلات موجود در حوزه مربوطه را حمل بار بدون بارنامه عنوان کرد و گفت: ۳۰ درصد بار استان بدون بارنامه و بعضا با تناژ بالا حمل می شود و این عمل مضراتی برای دستگاه ها دارد که نیاز به برخورد پلیس در این زمینه را می‌ طلبد.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.