کشف کشتی 500 ساله در نامیبیا با محموله‌ای به ارزش چندین میلیون دلار+ تصاویر

کارگران معدن الماس در نامیبیا، کشتی 500 ساله‌ای را کشف کردند که در آن گنجی به ارزش 13 میلیون دلار قرار داشت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت فاکس نیوز؛ کارگران معدن الماس در نامیبیا، لاشه یک کشتی 500 ساله را در سواحل این کشور کشف کردند. کشف کشتی‌های قدیمی در سواحل چندان غیر معمول نیست؛ اما این کشتی 500 ساله، محموله طلایی به ارزش 13 میلیون دلار را در خود جای داده است.

لاشه این کشتی پس از ایجاد یک تالاب مصنوعی در ساحل کشف شد. کارگران در تلاش برای ایجاد منطقه‌ای برای بهره برداری از معادن، به ساخت تالاب مصنوعی در کنار ساحل پرداختند و پس از اینکه این تالاب را از آب خالی کردند، متوجه وجود لاشه این کشتی شدند.

پس از حضور یک باستان شناس در این محل، مشخص شد این کشتی متعلق به سال 1533 میلادی است. پیش از این، قدیمی ترین کشتی کشف شده در منطقه متعلق به سال 1747 بوده است. 

این کشتی در اصل متعلق به کشور پرتغال بوده و 500 سال قبل با محموله ای گران قیمت از طلا و مس در نزدیکی سواحل نامیبیا ناپدید شد.

بر اساس روند معمول، یک کشتی کشف شده در سواحل یک کشور متعلق به آن کشور خواهد بود مگر این که در واقع متعلق به دولت دیگری باشد. در این حالت پرتغال صاحب اصلی این کشتی است؛ اما دولت این کشور حاضر شده تا از حق خود در خصوص آن بگذرد و این کشتی را به کلی در اختیار دولت نامیبیا قرار دارد.

کشف 13 میلیون دلار طلا در یک کشتی 500 ساله +تصاویر

کشف 13 میلیون دلار طلا در یک کشتی 500 ساله +تصاویر

کشف 13 میلیون دلار طلا در یک کشتی 500 ساله +تصاویر

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۱۸ شهريور ۱۳۹۶
خوش به حااالشون
آخرین اخبار