پس از هفت سال وقفه؛

پیمان مقابله با ماهیگیری غیرقانونی به اجرا درآمد

پیمان مقابله با ماهیگیری غیرقانونی، سرانجام با وقفه هفت ساله در 29 کشور جهان به اجرا درآمد.

پیمان مقابله با ماهیگیری غیرقانونی به اجرا درآمدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی الجزیره؛ اولین پیمان جهانی ماهیگیری غیرقانونی با هدف جلوگیری از روند غیرقانونی ماهیگیری، صید آبزیان کمیاب و در حال انقراض، در بندرهای برخی از کشورهای جهان به اجرا درآمد.

بر این اساس، ماهیگیری غیرقانونی با آسیب رساندن به زیستگاه‌های دریایی و آبزیان‌، سالانه بیش از 20 میلیارد دلار به اقتصاد جهان آسیب می‌رساند.

این پیمان برای نخستین بار در سال 2009 پیشنهاد شد و سرانجام با وقفه هفت ساله در 29 کشور جهان به اجرا درآمده است.

گِرازیانو داسیلوا، رئیس بخش غذا و کشاورزی سازمان ملل درباره اجرای پیمان مبارزه با ماهیگیری غیرقانونی گفت: 29 کشور توافقنامه مبازره با ماهیگیری غیرقانونی را امضا کرده‌اند. ما از دولت‌هایی که هنوز به این پیمان نپیوسته‌اند، می‌خواهیم برای حفاظت از آینده منابع اقیانوسی و دریایی، این توافقنامه را امضا کنند.

بنابر این پیمان، دولت‌ها با تسلط بیشتر بر بندرها و سواحل، روند ماهیگیری قایق‌های متفرقه را در مناطق مختلف اقیانوسی زیر نظر می‌گیرند و توجه بازرسان در محل‌های تخلیه ماهی و آبزیان بیش‌ازپیش خواهد شد. از سوی دیگر، بیمه قایق‌ها و کشتی‌های صید ماهی می‌تواند کنترل دولت‌ها بر روند غیرقانونی صید را افزایش دهد.

در حال حاضر این پیمان در بندرها مهم اروپا، آمریکا، کره شمالی و تایلند اجرا شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار