اهواز؛

15 مرکز یادگیری محلی سوادآموزی در خوزستان راه اندازی شد

تشکیل این مراکز یکی از خواسته‌های شورای عالی پشتیبانی سوادآموزی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش‌وپرورش خوزستان ضمن بیان تاریخچه تشکیل مراکز یادگیری در دنیا و تجربه سنوات قبل در کشور تشکیل این مراکز را یکی از خواسته‌های شورای عالی پشتیبانی سوادآموزی عنوان کرد و گفت: لازم است که شهرستان‌ها به‌منظور تنویر افکار عمومی با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها، امکانات و ابزارهای تبلیغاتی و رسانه‌ای برای تحقق این مهم گام‌های لازم را بردارند.

موسی شیخی افزود: توانمندسازی و ایجاد فرصت یادگیری مادام العمر برای افراد بی‌سواد و کم‌سواد، کمک به برنامه‌های توسعه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی کشور، ایجاد فرصت های برابر یادگیری برای بازماندگان از آموزش رسمی، کاربردی کردن آموزش‌ها و مناسب سازی آن‌ها با نیازهای واقعی مخاطبان، تقویت انگیزه سوادآموزان پایه و شتاب بخشی به فرآیند سوادآموزی را از مهم‌ترین اهداف تشکیل مراکز یادگیری محلی برشمرد.

در این نشست رویکردها، اهداف، انواع مرکز یادگیری محلی، شیوه امکان‌سنجی، بسترسازی و تبلیغات و فرآیند تصویب و اخذ مجوز این مراکز تبیین شد. همچنین راهنمای عمل ایجاد و اداره مراکز یادگیری محلی، مورد بازخوانی و توضیح قرار گرفت.

انتهاي پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.