اهواز؛

بر کیفیت اقلام پرمصرف بازارنظارت می شود

عرضه‌کننده کالای نامرغوب توسط اداره استاندارد به مراجع قضایی معرفی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مديركل استاندارد خوزستان گفت: اجرای طرح جامع نظارت بر کیفیت کالاهای بازار ویژه ماه مبارک رمضان توسط این اداره کل آغاز شده است و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

رضا دهدشتي‌زاده اظهار كرد: طرح نظارتی ماه رمضان توسط معاون اجرایی رییس جمهور به تمام دستگاه‌های نظارتی استان‌ها شامل سازمان صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی، اصناف، جهاد کشاورزی، سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و همچنین اداره‌کل استاندارد ابلاغ شده است که هرکدام بنا به وظیفه و ماموریت کاری خود این طرح را اجرا می‌کنند.

وي افزود: در این طرح نظارت بر کیفیت اقلام پرمصرف ماه مبارک رمضان شامل برنج، حبوبات، مواد پروتئینی، شیرینی‌جات، شکر، روغن، خرما و مواد لبنی مورد تاکید است که در قالب آن کارشناسان ما از کالاهای موجود در بازار نمونه‌برداری کرده و سپس این نمونه‌ها در آزمايشگاه‌هاي اداره استاندارد مورد آزمون قرار مي‌گيرند تا از اين طريق از سلامت و كيفيت كالاي مربوطه اطمينان حاصل شود.

دهدشتی زاده تصریح کرد: اگر کالاهای نمونه از نظر کیفی مشکل داشته باشند و یا مطابق با شرایط استاندارد نباشند، آن کالا توقیف و از سطح بازار جمع‌آوری می‌شود و در نهایت، عرضه‌کننده کالای نامرغوب توسط اداره استاندارد به مراجع قضایی معرفی خواهد شد.

وی عنوان کرد: البته علاوه بر این طرح توسط این اداره‌کل به صورت مستمر و در طول سال از واحدهاي توليدي و كارخانجات بازرسي مي‌شود و در آستانه ماه مبارك رمضان نيز اين روند ادامه دارد.

انتهاي پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.