اهواز؛

ارائه آموزش‌های مهارتی به روستاییان و عشایر‌

طرح توانمندسازی روستاییان با هدف تثبیت سکونت روستاییان در روستا و کاهش هزینه‌های آنان، به آموزش مهارت‌های مورد نیاز اشتغال به روستاییان می‌پردازد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مدیرکل فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: طرح توانمندسازی روستاییان امسال براساس نتایج طرح نیازسنجی با هدف آموزش مهارت‌های مورد نیاز روستاییان تعریف و اجرا می‌شود.

عبدالنبی سواعدی با اشاره به طرح توانمندسازی روستاییان در دستور کار اداره‌کل فنی و حرفه‌ای اظهار کرد: این طرح هر ساله برای آموزش روستاییان اجرا می‌شود که امسال با توجه به اجرای طرح مطالعاتی نیازسنجی روستاییان در سال 94، تغییراتی در آن به‌وجود آمده است.

وی افزود: باتوجه به طرح نیازسنجی در هر شهرستان اولویت‌ها مشخص و نیازها براساس گزارش فرمانداری به‌عنوان مسئول کمیته برنامه‌ریزی شهرستان و اداره‌کل فنی و حرفه‌ای تعریف شد؛ برنامه آموزش براساس این فرم اجرا می‌شود.

 مدیرکل فنی و حرفه‌ای خوزستان ادامه داد: طرح توانمندسازی روستاییان با هدف تثبیت سکونت روستاییان در روستا و کاهش هزینه‌های آنان، به آموزش مهارت‌های مورد نیاز اشتغال به روستاییان می‌پردازد و در کنار آموزش‌های کشاورزی آموزش‌های فنی را نیز در بر می‌گیرد.

سواعدی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با اداره‌کل امور عشایر استان، گفت: عشایر نیز مشمول طرح توانمندسازی روستاییان هستند و هر ساله برنامه‌های آموزش برای آنان تدارک دیده می‌شود. طرح توانمندسازی برای روستاییان در همه‌ی شهرستان‌ها و عشایر شهرهای شمالی استان که محل اسکان عشایر هستند، اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: روستاییان به 2 روش توسط تیم سیار آموزشی در روستا یا در صورت محدود بودن تعداد افراد داوطلب برای آموزش با حضور در یک مرکز ثابت شهری این آموزش‌ها را فر خواهند گرفت. امیدواریم با اجرای این طرح عمده مشکلات مهارت‌آموزی روستاییان حل و هزینه‌های آموزشی به‌صورت بهینه صرف شود.

انتهاي پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.