رشد کیفی دانشگاه‌های علوم پزشکی/می‌توانستیم کارنامه بهتری داشته باشیم

وزیر بهداشت با بیان اینکه در دولت یازدهم جلوی رشد کمی دانشگاه‌ها و دانشکده‌ها گرفته شد، گفت: با شرایط موجود خوب پیش رفتیم ولی می‌توانستیم کارنامه بهتری داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اجلاس روسای کلان مناطق آمایشی دانشگاه‌های علوم پزشکی اظهار داشت: در دولت یازدهم جلوی رشد کمی دانشگاه‌ها و دانشکده‌ها گرفته شد، تقریبا اجازه گسترش بی‌رویه به آنها را ندادیم و مصوبه‌ای را از شورای فرهنگی گرفتیم تا پراکندگی ایجاد شده در این سال‌ها در نقاط مختلف کشور متوقف شود.

وی با بیان اینکه برخی از دانشگاه‌ها و قطب‌ها مشکل دارند، افزود: فرصت خوبی است که ستاد در حوزه آموزش و خدمات، بهداشت و درمان را در مناطق سامان دهد و مابقی کارها را به قطب‌ها و روسای آنها واگذار کند.

هاشمی تصریح کرد: برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری در وزارت بهداشت انجام می‌گیرد که روابط بین بخشی را سامان می‌دهد.

وزیر بهداشت اظهار کرد: علاقه داشتیم در این دوره بیمارستان‌ها را منتقل و اختیارات دانشگاه‌ها را افزایش دهیم که تاکنون با این شرایط خوب پیش رفتیم ولی می‌توانستیم کارنامه بهتری داشته باشیم.

وی با اعلام اینکه معاونت آموزشی وزارت بهداشت از معاونت‌های دیگر در این طرح پیشرفت بیشتری داشته، تصریح کرد: معاونت‌های بهداشت و درمان نیز برنامه‌های خود را  منطقی توسعه می‌دهند.

دکتر هاشمی با بیان اینکه علوم پزشکی تهران از سایر مناطق عقب‌تر است، افزود: باید دبیرخانه‌ها را جدی بگیریم، با تمرکز کارها در پنج تا ده سال آینده مأموریت محور شدن دانشگاه‌ها را انجام دهیم تا بتوانیم از وقت و انرژی استفاده بهینه داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه تفاهم‌نامه ای با همه دانشگاه‌های علوم پزشکی امضا شده گفت: باید در این زمینه پایش انجام دهیم تا متوجه شویم در کدام قسمت‌ها خطا وجود دارد که تا 60 الی 70 درصد بتوانیم در یک سال اول به اهداف دست یابیم. این برنامه‌ریزی منحصر به رییس دانشگاه نیست و نیاز به مشارکت همه کارشناسان دارد.

وزیر بهداشت افزود: استفاده از ظرفیت ایجاد شده در قالب مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را حمایت می‌کنیم. در بخش آموزش و درمان نباید صرفا به تهران بپردازیم. 

وی با بیان اینکه حوزه بهداشت در روابط بین بخشی فعالیت می‌کند، گفت: ساختار و مأموریت‌ها مشخص شده که باید در نظارت و روابط بین بخشی فعال باشیم.

دکتر هاشمی توسعه را اساس کار شوراها دانست و افزود: منابع به طور متمرکز توزیع می‌شود که بایستی بسیاری از کارها را به محیط واگذار کرد و در این راه از تعصب‌های بی‌مورد خودداری کرد تا افراد امیدوار به طرح بی‌انگیزه نشوند.

وزیر بهداشت افزود: با همکاری معاون توسعه برنامه‌ریزی وزارت بهداشت، رییس قطب و روسای دانشگا‌ه‌ها می ‌توانیم این طرح را در سطح وزارتخانه برای اولین بار اجرا کنیم که نیاز به فرهنگ‌سازی در وزارتخانه دارد و امیدواریم استانداران از آنها حمایت کنند تا این دانشگاه‌ها با تقسیم کار به اجرای بهتر آن کمک کنند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار