افزایش شاخص سلامت و کاهش پرداخت از جیب در سایه طرح تحول سلامت

قائم مقام وزیر بهداشت از کاهش پرداخت از جیب مردم و افزایش شاخص سلامت در کشور با اجرای طرح تحول سلامت خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ایرج حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت در نشست خبری که صبح امروز به مناسبت دومین سالگرد طرح تحول سلامت در ساختمان وزارت بهداشت برگزار شد با بیان اینکه آموزش، سلامت و استانداردهای زندگی به عنوان شاخص سلامت هستند، گفت: رشد شاخص سلامت جهانی 67 درصد و در ایران 73 درصد است که این نشان‌دهنده بالاتر بودن ایران از لحاظ شاخص‌های سلامت جهانی است.

وی افزود: ایران در بین کشورهایی که به مشکلات اقتصادی غلبه کردند رتبه دوم را دارد.

سخنگوی وزیر بهداشت با بیان اینکه میزان مرگ و میر افراد زیر 5 سال با اجرای طرح تحول سلامت از 60 به 19 مورد در هزار نفر رسیده عنوان کرد: با اجرای طرح تحول سلامت دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی از 20 درصد به 98 درصد، پوشش واکسیناسیون از 20 درصد به 99 درصد، امید به زندگی از 48.5 درصد به 75.3 درصد و اعزام به خارج بیماران به صفر رسیده است.

وی ادامه داد: ایران در بین کشورهای منطقه از لحاظ امید به زندگی رتبه 12، در مرگ و میر نوزادان رتبه 13 و رتبه 12 در مرگ و میر نوزادان زیر یک سال را دارد. قبل از طرح تحول سلامت 20 درصد هزینه‌های مردم به حوزه سلامت اختصاص داشت، 55 درصد تخت‌های بیمارستانی فرسوده و تعداد قابل توجهی ارزش بازسازی نداشته‌اند.

وی با بیان اینکه همه مردم تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند، گفت: با اجرای طرح تحول سلامت با کاهش هزینه‌های کمرشکن سلامت، بهره‌‌مندی بیشتر روستاییان از خدمات سلامت و کاهش پرداخت از جیب مردم روبرو شدیم.

حریرچی افزود: با بالا رفتن تعرفه‌ها در سایه حمایت دولت می‌‌توان پرداخت از جیب مردم را به صورت معناداری کاهش داد.

سخنگوی وزیر بهداشت با بیان اینکه میزان سهم بهداشت و درمان از درآمد ناخالص ملی به یک درصد افزایش یافته، گفت: میزان مورد نظر ما 8 تا 9 درصد است.

وی تاکید کرد: با اجرای طرح تحول سلامت هزینه‌های بخش دارو و تجهیزات پزشکی 5.6 درصد کاهش یافت و با افزایش میزان رضایتمندی مردم رتبه وزارت بهداشت از 36 به یک یا 2 رسیده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار