کرمان؛

لزوم رعایت بهداشت شهری /برخورد دستگاه قضایی با مغازه داران متخلف

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرمان از اهدای پاکت‌زباله به مغازه‌داران توسط گشت پسماند خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، اسمعیل جهانشاهی با بیان این‌که طرح نگذاشتن زباله در طول روز در محله‌های مختلف شهر کرمان از اسفندماه سال گذشته با اطلاع‌رسانی و آموزش‌ به کسبه آغاز شده است، افزود: در این طرح واحد گشت پسماند به مردم و کسبه‌ای که در طول روز زباله‌های خود را بیرون می‌گذارند، تذکر می‌دهند.

وی افزود: این تذکرها با ارائه‌ی آموزش‌های مختلف در رابطه با خطرات گذاشتن زباله در طول روز و هزینه‌هایی که این کار در پی دارد، همراه است.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند با بیان این‌که گشت پسماند به‌صورت چهره‌به‌چهره به مردم آموزش می‌دهند، تصریح کرد: گشت پسماند ضمن اهدای پاکت‌زباله به مغازه‌داران، از آن‌ها می‌خواهد تا زباله‌هایی که در جلوی مغازه و جوی ریخته‌اند را جمع‌آوری کرده و در ساعت مقرر (9 شب) هنگام تعطیل کردن مغازه بیرون بگذارند.
جهانشاهی با تاکید بر این‌که کسبه باید سطل زباله‌ی متناسب با شغل‌شان داشته باشند، گفت: کسبه نباید زباله‌ها -حتی کاغذ و مقوا- را در جوی جلوی مغازه، رها کنند.
وی با اشاره به هماهنگی سازمان پسماند شهرداری با اتاق اصناف خاطرنشان کرد: طبق هماهنگی با اتاق اصناف، در صورت عدم هم‌کاری کسبه، تا دو بار به آن‌ها تذکر داده می‌شود و پس از آن فرد متخلف به مراجع قضایی معرفی خواهد شد

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار