11 هزار کلاس درسی به مجموعه کلاس ها اضافه شد/پیش بینی اعتبار برای تعمیر و نگهداری فضاهای آموزشی در سال 95

وزیر آموزش وپرورش از اضافه شدن بیش از 11 هزار کلاس درس به مجموعه کلاس ها و پیش بینی اعتبار برای تعمیر و نگهداری فضاهای آموزشی در سال 95 خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه برگزاری آیین اختتامیه هفتمین دوره مجلس شورای دانش آموزی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مجلس دانش آموزی یک مجلس مشورتی است، گفت: دانش آموزان در مدارس نمایندگان خود را به عنوان شورای دانش آموزی مدرسه انتخاب می کنند، بعد از بین شوراهای دانش آموزی مدرسه در سطح منطقه بعد هم استان و بعد هم کشور نمایندگان انتخاب می شوند. یعنی این تعداد نمایندگانی که تحت عنوان مجلس شورای دانش آموزی حضور دارند، عصاره 13میلیون دانش آموز سطح کشور هستند و درقالب کمیسیون های مختلف فعالیت داشتند و پیشنهادهای آنها در لایحه های مختلف آموزش و پرورش مورد بررسی قرار می گیرد.

وی افزود: در پایان این نشست دو روزه سندی را تحت عنوان عدالت آموزشی این نمایندگان آماده کردند که امیدواریم با تمام حمایت هایی که تمام دستگاه ها بخصوص دولت خواهند داشت، بتوانیم عدالت آموزشی را گسترش دهیم البته این نکته را هم باید گفت که در دولت یازدهم در بسیاری از شاخص ها پیشرفت داشتیم و امیدواریم نظر دانش آموزان در توسعه عدالت و ارتقای کیفیت آموزشی موثر باشد.

وی با اشاره به نارضایتی برخی نمایندگان دانش آموز بیان کرد: دانش آموزان عضو مجلس انتظار داشتند که رییس جمهور در بین آنها حضور یابد، هرچند که رییس جمهور نظر مثبتی را در این رابطه داشتند اما برنامه هایشان تاکنون برای این حضور اجازه نداده است. اما درکل مجلس هفتم مجلس خوبی بوده و در قالب نشست هایی که داشتند دستاوردهای خوبی را به ارمغان آورده اند.

فانی اظهار داشت: دانش آموزان از منظر خودشان و از منظر محیطی که در آن درس می خوانند مسائلی را مطرح می کنند و ما این مسائل را در سطح کلان و با توجه به امکانات و محدودیت هایی که داریم، بررسی می کنیم و تعدادی از نظرات که  قابل اجرا باشد به مرحله اجرا می رسانیم.

دکتر فانی گفت: جهت گیری ما در تامین امنیت برای ایمنی مدارس بوده و روز پنجشنبه که در شورای آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان حضور یافتم، مصوب کردیم که کلیه مدارس خشتی و گلی این استان که بیشترین تعداد را دارد حداکثر تا پایان سال 96 ایمن کنیم و به فضاهای ایمن و مناسب تبدیل شوند. تلاش های خوبی در همین دو سال اخیر برای تبدیل مدارس غیر ایمن به ایمن شده است و تا پایان برنامه ششم توسعه امیدواریم که مدرسه غیرایمن نداشته باشیم.

وی عنوان کرد: ما مصوبه مجلس داریم که پروژه های نیمه تمام را می توانیم در اختیار خیرین گذاریم و به این ترتیب ما از این قانون در سال گذشته استفاده کردیم و درواقع هم از مشارکت دولت و هم از مشارکت خیرین کمال استفاده را بردیم، برای اینکه بتوانیم پروژه های نیمه تمام خود را به مرحله بهره برداری برسانیم. در سال گذشته بیش از 11 هزار و400 کلاس درس را به مجموعه کلاس های درسی اضافه کردیم با زیر بنایی بیش از یک میلیون و 580 هزار مترمربع. همواره تلاش ما این است که هم از اعتبارات دولتی و هم از همکاری خیرین و مردم بتوانیم پروژه های نیمه تمام را به سرانجام برسانیم.

وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: اعتباری را از سال 95 در موافقت نامه های خود پیش بینی می کنیم تحت عنوان تعمیر و نگهداری فضاهای آموزشی ، امیدواریم که سازمان مدیریت همکاری بیشتری را در این زمینه با ما داشته باشد تا بتوانیم فضاهایی که با سختی تهیه می شوند بتوانیم با تعمیر ونگهداری به موقع نسبت به افزایش عمر مفید ساختمان اضافه کنیم. 

وزیر آموزش وپرورش درباره فوق العاده ویژه فرهنگیان عنوان کرد: برای کارکنان اداری چون نتوانسته بودند از رتبه بندی بهره مند شوند بنا به مصوبه دولت از تاریخ یکم فروردین ماه 1395 این فوق العاده برقرار می شود و امیدواریم گامی برای جبران بخشی از زحمات همکاران در ادارات آموزش و پرورش باشد.

وی بیان کرد: جدول دروس متوسطه دوم را به تصویب رساندیم و مجموعه دروس را در قالب 35ساعت هفتگی در متوسطه دوم و ورود درسهایی مثل مهارت های زندگی ،سواد رسانه ای و.. براساس سند تحول نظام آموزشی و برنامه درسی ملی که به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش رسیده پیش بینی شده است و درواقع از ساعات درسی کم نشده است. درواقع کل جدول را در طول دوره باید بررسی کرد نه در یک پایه خاص.

وی در پایان درخصوص اقدامات انجام شده برای کودکان اوتیسمی گفت : در دوسال اخیر نسبت به رسیدگی به دانش آموزان اوتیسمی اقدامات خوبی را انجام داده ایم.



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۸ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
90 درصد فرهنگیان از وزیر ناراضی هستن
آخرین اخبار