آیا چراغ‌های راهنمایی دچار تحول خواهند شد؟

سه چراغ راهنمایی (قرمز، زرد و سبز) برای بیش از یک قرن بر جریان ترافیک تسلط داشته اند، اما آیا با هوشمندتر شدن وسایل نقلیه حرکتی و اتصال بیشتر به اینترنت، آن‌ها تغییر می‌کنند؟

محققان در حال بررسی راه‌هایی برای استفاده از ویژگی‌های موجود در خودرو‌های مدرن مانند GPS هستند تا ترافیک را ایمن‌تر و کارآمدتر کنند.

مروری تاریخی

چراغ‌های راهنمایی در طول سال‌ها تغییر چندانی نکرده‌اند. کلیولند اولین سیستم کنترل ترافیک شهرداری را در سال ۱۹۱۴ با چراغ‌های قرمز و سبز راه‌اندازی کرد که مدت‌ها توسط راه‌آهن‌ها استفاده می‌شد.

افسر پلیسی که در یک غرفه در پیاده رو می‌نشست مجبور بود برای تغییر سیگنال (رنگ) کلیدی را فشار دهد. چند سال بعد چراغ زرد به این رنگ‌ها اضافه شد.

امکان اضافه شدن چراغ چهارم

بسیاری از جنبه‌های رانندگی می‌تواند تغییر کند، زیرا خودرو‌های خودران بیشتری در جاده‌ها در سراسر جهان وارد خواهند شد.

عملکرد چراغ سفید این است که به رانندگان انسانی هشدار دهد که وسایل نقلیه خودران به تعداد زیادی در جاده وجود دارد و آنها باید به دنبال وسیله نقلیه جلویی خود ادامه دهند.

در حالی که گروهی دیگر از کارشناسان می‌گویند که چراغ‌های فعلی می‌توانند در صورت اصلاح کافی باشد تا به طور همزمان قرمز و سبز چشمک بزنند تا نشان دهند که تعداد زیادی خودروی خودران در جاده وجود دارد و باید برای حفظ و نگهداری جریان ترافیک به حرکت در پشت ماشین جلویی خود ادامه دهند.

به منظور استفاده از پتانسیل کامل خودرو‌های خودران و توانایی آنها برای عمل به عنوان نوعی مغز جمعی، این خودرو‌ها می‌توانند هم با چراغ راهنمایی و هم با سایر خودرو‌های خودران اطراف ارتباط برقرار کنند تا به کاهش تاخیر در ترافیک، کاهش مصرف سوخت و بهره وری برق و کاهش تراکم ترافیک کمک کنند.

اما استفاده از چنین رویکردی سال‌ها طول می‌کشد. زیرا به ۴۰ تا ۵۰ درصد وسایل نقلیه خودران در جاده‌ها نیاز دارد.

برنامه دمو

محققان دانشگاه میشیگان با استفاده از داده‌های سرعت و موقعیت موجود در خودرو‌های جنرال موتورز، یک برنامه آزمایشی را در حومه دیترویت بیرمنگام برای تغییر زمان در چراغ‌های راهنمایی در آن شهر انجام دادند.

پس از این آزمایش مشخص شد که حتی با وجود تنها ۶ درصد از وسایل نقلیه در خیابان‌های بیرمنگام که به سیستم جنرال موتورز متصل هستند، داده‌های کافی برای تنظیم زمان سیگنال‌های ترافیکی برای تسهیل جریان ارائه می‌شود.

داده‌های اولیه در بیرمنگام برای زمان‌بندی چراغ‌های سبز فقط چند ثانیه در طول آزمایش‌ها تنظیم شد، اما برای کاهش ازدحام کافی بود.

چراغ‌های راهنمایی بیرمنگام، ۳۴ عدد، انتخاب شدند. از آنجایی که بیش از نیمی از سیگنال‌ها را در سراسر کشور تشکیل می‌دهند، بر اساس یک برنامه زمان‌بندی مشخص بدون دوربین یا سنسور برای نظارت بر ازدحام تنظیم می‌شوند.

منبع: ارم نیوز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۰ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
چراغای ما با یهو صفر شدنشون شدن کابوس عابرا