در پی تشدید بحران قتل دانشجوی ایتالیایی؛

ایتالیا سفیر خود را از مصر فراخواند

ایتالیا در پی ارائه نشدن شواهدی محکم از سوی مقامات مصری در خصوص قتل یک شهروند کشورش، سفیر خود را از قاهره فراخواند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، پس از آن که مقامات مصری نتوانستند شواهد محکمی را به دولت ایتالیا در خصوص حل معمای کشته شدن "جولیو رجینی،" دانشجوی ایتالیایی ارائه دهند، رم سفیر خود را از قاهره به منظور انجام رایزنی ها فراخواند.

وزارت خارجه ایتالیا در بیانیه ای اعلام کرد "مائوریسیو ماساری،" سفیر این کشور را در مصر برای "انجام ارزیابی های فوری" در خصوص گامهایی که لازم است برای کشف حقیقت برداشته شود، فراخوانده است.

یک هیئت مصری روزهای پنجشنبه و جمعه با دادستانی ایتالیا دیدار کرد تا شواهد درخواستی این کشور را به آنها ارائه دهد.

دادستانی ایتالیا در بیانیه ای اعلام کرد کارشناسان مصری تا کنون شواهد محوری و محکمی ارائه ندادند.

"جولیو رجینی،" دانشجوی 28 ساله ایتالیایی در 25 ژانویه (5 بهمن 94) در قاهره ناپدید شده و جسد او سوم فوریه (14 بهمن 94) نزدیک بزرگراهی خارج از قاهره و در حالی که آثار شکنجه شدید بر روی آن نمایان بود، پیدا شد. مادر رجینی هفته گذشته گفت هنگامی که جسد فرزندش را مشاهده کرد آن را تنها از طریق بینی اش شناخت.

گروه های مدافع حقوق بشر می گویند شکنجه به این شیوه نشان از آن دارد که این جوان ایتالیایی به دست نیروهای امنیتی مصر آزار و اذیت شده؛ مسأله ای که قاهره آن را بارها تکذیب کرده است.
"ماتئو رنتسی،" نخست وزیر ایتالیا در این خصوص به خبرنگاران گفت: "فراخواندن سفیر برای انجام مذاکرات نشان دهنده آن است که ایتالیا بر پایبندی به حقوق خانواده رجینی تأکید دارد." وی همچنین گفت دادستانی ایتالیا اعلام کرده نشست ها ناامید کننده بوده است.

مسئولان ایتالیا روایاتی را که دولت مصر در خصوص کشته شدن این دانشجوی ایتالیایی ارائه می دهد ناکافی ومایه تمسخر می دانند. از جمله این روایت ها آن است که دولت مصر در ابتدا اعلام کرد این جوان ایتالیایی در حادثه رانندگی کشته شد.


انتهای پیام/    

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار