امروز فضای ادبیات معقولانه تر و ادیبانه تر است

وقتی اقتصاد با مشکل مواجه شود حتما عرصه فرهنگ ضربه خواهد دید.

امروز فضای ادبیات معقولانه تر و ادیبانه تر است
اسماعیل امینی، نویسنده و پژوهشگر در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  با اشاره به تحقق اهدافش در سال 1394 گفت:به بخشی از اهدافم که واقعی تر بوده اند رسیدم اما به بخش دیگری از آنها که ایدآل تر بوده اند فعلا نرسیدم.

امینی با بیان  نگاه خوشبینانه اش از سال 94 گفت:انتشار کتاب های خوب،جلسات نقد وبررسی موثر،برگزاری جشنواره های پربار باعث ایجاد فضای خوبی در سال 94 شدند.علاوه بر این شاهعد کاهش فعالیت های غیر مرتبط با شعر و ایجا موانع بر سر راه ادیبان بوده ایم.امروز فضای ادبیات معقولانه تر و ادیبانه تر است.

این شاعر درادامه افزود:برخی افراد خام و بی تجربه  سعی داشتند با جنجال این فضا را نا آرام کنند و توجه همه را به جنجالی که به پا کردند جلب کنند،که بسیار نادرست است.

امینی با ارزیابی اتفاقات ادبی سال 94 عنوان کرد:توجه دستگاه ها و مسولین و حتی توجه مردم از نظر اقتصادی به عرصه فرهنگ بسیار کم بود.استقبال مردم از کتاب،بازدید از نمایشگاه ها،رفتن به تئاتر و کنسرت های موسیقی و...با استقبال کمی رو به رو بوده است.وقتی اقتصاد با مشکل مواجه شود حتما عرصه فرهنگ ضربه خواهد دید.

اسماعیل امینی در پایان با اشاره به بهترین خاطره اش از عید نوروز گفت:عید نوروز از زمان کودکی ام تا به امروز برایم تفاوتی نکرده است.همیشه از این اتفاق خوشحالم چون سال نو نشانه اس از روزرستاخیز و زنده شدن همه طبیعت است.به خمین دلیل هرسال عید من خوشحال هستم ونگاهم به این روز نو مانند کودکی ام است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.