پیشنهاد اسماعیل امینی برای مطالعه در ایام نوروز

اسماعیل امینی برای علاقه‌مندان به ادبیات، كتاب‌های «نامه‌های عین‌القضات»، «طنز در زبان عرفان» و «مدیر باش، رئیس» را برای مطالعه در ایام نوروز پیشنهاد كرد.

به گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری؛اسماعیل امینی شاعر و منتقد ادبی، درباره مطالعه كتاب در ایام تعطیل نوروز، با بیان اینكه همیشه هم‌زمان در حال مطالعه چند اثر مكتوب است، اظهار كرد: برایم تفاوتی نمی‌كند كه ایام نوروز باشد یا ایامی دیگر. به طور معمول در خانه چندین كتابی كه مطالعه می كنم در اتاق پذیرایی و بر روی میز قرار دارد كه با آمدن مهمان به خانه، آن‌ها را به اتاق منتقل می‌كنیم و با رفتن مهمانان، كتاب‌ها دوباره به پذیرایی منتقل می‌شود.

وی همچنین با ارائه پیشنهادهایی برای مطالعه آثار در ایام تعطیل نوروز 95، اظهار كرد: مجموعه «نامه‌های عین القضات» را به تازگی خوانده‌ام و پیشنهاد می‌كنم اگر كسی فرصت دارد، این اثر را مطالعه كند. كتاب شامل نامه‌هایی‌ است كه ابوالمعالی محمد بن عبداله میانجی همدانی ملقب به عین القضات همدانی، به دوستان و بزرگان عصر خود نوشته است.

امینی ادامه داد: در این مجموعه سه جلدی، نامه‌های عین‌القضات همدانی ـ صوفی و عارف نامدار قرن ششم هجری ـ گردآوری شده كه این نامه‌ها به زبان فارسی نگاشته شده و با آیات قرآنی و اشعار عربی و فارسی بسیار همراه است.

این مدرس ادبیات گفت: كتاب «طنز در زبان عرفان» نوشته علیرضا فولادی نیز متن ساده‌ای دارد و خواندنی است و برای كسانی كه خیلی اهل مطالعه نیستند اثر خواندنی و جذابی خواهد بود. این اثر با مقدمه پژوهشی، درباره طنز در زبان عرفا و به همراه نمونه‌هایی از طنز در اشعار و آثار عرفانی ادبیات فارسی است.

وی افزود: این كتاب در بردارنده 3 فصل با موضوعاتی چون؛ ساخت طنز، طنز عرفانی و حكایت، طنز عرفانی و ابداع، از كشف‌المحجوب، از طبقات‌الصوفیه، از فیه مافیه، از مناقب‌العارفین، از تذكرةالاولیا، از مقامات ابوسعیدابوالخیر، از نفحات‌الانس، طنز عرفانی و شخصیت، ساخت معنوی طنز، طنز و موضوع است.

امینی با اشاره به اثر تازه‌ای از ساعد باقری با عنوان «مدیر باش، رئیس» نیز گفت: این كتاب درباره شناخت امكانات و توانایی‌های افراد است و باقری نمونه‌های مرتبط را از متون نظم و نثر ادبیات كهن كشورمان آورده است. كتاب «مدیر باش، رئیس» با بهره‌گیری از صد حكایت برگزیده از متون كهن فارسی، از آثار خواندنی است كه مطالعه آن را در ایام نوروز به علاقه‌مندان به ادبیات توصیه می‌كنم.



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.