در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

حضور 1600 مركز مشاوره ای فعال در كشور

رئيس مركز توسعه، پيشگيری و درمان اعتياد سازمان بهزيستی كشور گفت: بالغ بر هزار و ششصد مركز مشاوره دارای مجوز در كشور وجود دارد كه عمده آن ها به صورت غير دولتی در حال فعاليت هستند.

مجيد رضازاده رئيس مركز توسعه، پيشگيری و درمان اعتياد سازمان بهزيستی كشور در گفت و گو با خبرنگار گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص اعطای مجوز به مراكز مشاوره موجود در كشور اظهار داشت: مراكز مشاوره براساس ماده 26 تنظيم بخشی از مقررات مالی ، دولت به بخش غير دولتی مجوز اعطا می كند.

وی با بيان اين‌كه اين مجوز به افرادی كه دارای تحصيلات دانشگاهی مرتبط و صلاحيت عمومی باشند اعطا مي شود ،گفت: دستورالعمل اين مراكز از 15 سال گذشته تهيه و تنظيم شده است كه تا كنون بالغ بر هزار و ششصد مركز مشاوره دارای مجوز در كشور وجود دارد.

رئيس مركز توسعه، پيشگيری و درمان اعتياد سازمان بهزيستی كشور با اشاره به اين‌كه عمده اين مراكز غير دولتی هستند، ادامه داد: در هر استان در سراسر كشور يك مركز مشاوره ی دولتی برای افراد بی بضاعت وجود دارد.

رضازاده بيان كرد: البته افراد بی بضاعت در صورتی كه به مراكز مشاوره خصوصی مراجعه كنند، سازمان بهزيستی براساس اعلام نظر مشاوران آن مركز ، يارانه ای را برای درمان شخص مورد نظر به مركز ذی ربط ارائه می دهد تا درمان با كم‌ترين هزينه و گاها رايگان برای شخص انجام شود.

وی در خصوص فعاليت هايی كه در اين مراكز انجام می شود ،گفت: تمامی فعاليت های روان شناختی اعم از حل مسائل تعارضاتی بين خانواده ها، مشاوره های قبل از ازدواج  و...ارائه می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Latvia
ناشناس
۱۰:۰۴ ۱۰ فروردين ۱۳۹۵
باسلام وعرض ارادت وخسته نباشید,این مواردراپیگیری نماییدتاحق جوانان پایمال نشود.امیدوارم ترتیب اثربدهید.
1.حذف محرومیت های اجتماعی ویژه خریدخدمت سربازی درقانون بودجه مصوب مجلس شورای اسلامی.
2.ضرورت تصویب طرح معافیت ازپرداخت جریمه خریدخدمت سربازی توسط فرزندان مددجویان کمیته امداد وبهزیستی درقانون بودجه 95
آخرین اخبار