تشدید رقابت ها در شرق آسیا؛ استقرار ناو هواپیمابر آمریکا در آبهای جنوبی چین

ناو هواپیمابر آمریکایی و کشتی های همراه آن وارد آبهای دریای جنوبی چین شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه واشنگتن پست، نیروی دریایی ارتش آمریکا در روزهای اخیر، یک فروند ناو هواپیمابر را به همراه چند کشتی به دریای جنوب چین فرستاد. به این ترتیب، هزاران ملوان آمریکایی به این منطقه‌ اعزام شدند. 

به گفته مقامات نیروی دریایی آمریکا، ناو «یو اس اس جان اِستنیس» روز سه‌شنبه وارد دریای جنوبی چین شد. «کلی داس،» سخنگوی ناوگان آمریکا در اقیانوس آرام، گفت رزم ناو «یو اس اس موبایل بِی» و ناوشکن‌ های «یو اس اس استاکدِیل» و «یو اس اس چانگ- هون» نیز این ناو را همراهی می‌کنند. 

وی افزود: ناو هواپیمابر در دریای جنوبی چین گشت زنی معمول خود را انجام می‌دهد. این در شرایطی است که چین در هفته‌های اخیر جنگنده ها، رادار و موشک زمین به هوا در این منطقه مستقر کرده است. 

داس در ادامه گفت: نیروی دریایی آمریکا به طور مرتب در دریای جنوبی چین حضور خواهد داشت. کشتی ‌های ناوگان آمریکا در اقیانوس آرام، سال گذشته در مجموع ( با احتساب زمان جداگانه برای هر یک از کشتی ها) 700 روز در این دریا بودند. 

نیروی دریایی آمریکا از اکتبر سال گذشته (31 روز منتهی به 10 آبان) تاکنون دو گشت زنی بحث انگیز در دریای جنوبی چین داشت و ناوشکن های خود را در فاصله 12 مایل دریایی از جزایر مصنوعی‌ای که در مالکیت چین قرار دارند به حرکت در آورد.

پنتاگون ادعا می‌کند این محدوده از دیرباز جزء آبهای بین المللی بوده است و به همین علت به کشتیرانی در آنها ادامه خواهد داد. چین نیز اینگونه گشت زنی ها را تحریک آمیز توصیف می‌کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۵۱ ۱۵ اسفند ۱۳۹۴
الان دیگه قدرت اصلی دنیا ایران چین وروسیه هستن وامریکا هیچ غلطی نمیتونه بکنه
Germany
ناشناس
۱۹:۰۳ ۱۴ اسفند ۱۳۹۴
تانک و ناو بی مصرفه چون با یکی دوتا موشک از کار می افته
Egypt
ناشناس
۱۸:۵۴ ۱۴ اسفند ۱۳۹۴
چین و کشورهای درگیر باهم کنار می آیند در اینکه هیچ شکی نیست. این وسط معلوم نیست که چرا آمریکا کاسه ی داغتر از آش شده و یه فکرهایی تو سر داره. در اینصورت چین حق داره از خودش در مقابل زیادی خواهی آمریکا دفاع کنه.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۷:۱۸ ۱۴ اسفند ۱۳۹۴
دریای چین جنوبی نه دریای آمریکای جنوبی. پس آمریکا در این دریا چه غلطی می کند؟ خوب است چین نیروهایش در اطراف آمریکا در مکزیک و کانادا مستقر کند؟
Denmark
ناشناس
۱۵:۵۲ ۱۴ اسفند ۱۳۹۴
از آنسر دنیا مینان این طرف دنیا تا باقیمانده ی استسمار را باهم تقسیم کنند. یکی نیست بگه به شما چه مربوط؟ بزنن بی شخصیتتون کنن خوبه؟
Egypt
ناشناس
۱۸:۴۹ ۱۴ اسفند ۱۳۹۴
خیلی خوب گفتی
Saudi Arabia
ناشناس
۱۵:۲۹ ۱۴ اسفند ۱۳۹۴
مرگ بر امریکا ، مرگ بر امریکا ، مرگ بر امریکا ، مرگ بر انگلیس مرگ برانگلیس مرگ برانگلیس، مرگ بر اسرائیل مرک براسرائیل مرگ بر اسرائیل. امریکا هیچ غلطی نتوانسته و نمی تواندبکند. امریکا هیچی نیست، امریکا را زیر پا له کردیم و می کنیم. سیستم حاکمیتی امریکای جنایتکار یک سیستم استعمارگر و استثمارگر و چپاولگر و آدمکش هستند. امیدواریم ملت امریکا بتوانند کاری کنند که این سیستم به هم بخورد. سرانجام این آرزو و آرمان تحقق خواهدیافت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۳ ۱۴ اسفند ۱۳۹۴
کشور جمهوری خلق چین،یکی از دوست هاقدیمی ، خوب ما بوده وهست،وکشور چین انسانهایی دارند،که در در برابر ظلم وستم می ایستد،هر کشوری با چین دوشمنی دارد با ما دوشمنی دارد،مرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۱۴ اسفند ۱۳۹۴
چین هیچ غلطی نمیتونه بکنه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۵۳ ۱۴ اسفند ۱۳۹۴
اون کسیکه از خیلی قبلها نمستونست هیچ غلطی بکنه و در حال حاضر هم نمیتونه هیچ غلطی بکنه و در آینده هم نخاهد تونست هیچ غلط زیادی یا کوچکی بکنه آمریکا بوده و هست و خاهد بود.افتاااااد؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۲ ۱۴ اسفند ۱۳۹۴
اصلا بذار درگیرشن به ما چه. با ما درگیرشن پدرشونو در میاریم
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۵:۴۵ ۱۴ اسفند ۱۳۹۴
می فهمی چی میگی؟
Germany
ناشناس
۱۵:۴۷ ۱۴ اسفند ۱۳۹۴
این آمریکاست که هیج غلطی نمی توند بکند.
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۹:۰۴ ۱۴ اسفند ۱۳۹۴
دوست عزیز تاریخ بخون چون بزرگترین معلم و راهنماست امریکا و متحدانش حق وتوی اش japon - رو با سلاح هسته ای به خاک مبدل کرد 300 هزار نفر انسان رو میفهمی 300 هزار نفر رو ظرف کمتر از یک دقیقه به شیشه و ماسه تبدیل کرد در جنگ ویتنام بیش از 2 میلیون نفر رو نابود کرد کره شمالی رو بیش از 40 ساله زندانی کرده بازم بگم یا بس ؟ حالا شما بگو کدوم یکی از کشورهای بزرگ و کوچیک شرغی حتی یک میلیونومه این بلاهایی که ایالات متحده بر سرشون اورده رو جبران کردن ؟ بگو دوست عزیز لطفا
آخرین اخبار