خبرگزاری فرانسه اعلام کرد؛

63 نفر از اسارت بوکوحرام در نیجریه رهایی یافتند

مقامات ارتش نیجریه از آزادی 63 نفر از افرادی خبر دادند که از سوی بوکوحرام به اسارت گرفته شده بودند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقامات ارتش نیجریه روز جمعه از آزادی 63 نفر از افرادی خبر دادند که از سوی بوکوحرام به اسارت گرفته شده بودند.

مقامات ارتش نیجریه در این باره اعلام کردند، آزادی این افراد پس از آن رخ داد که نیروهای ارتش نیجریه به مواضع بوکوحرام در روستاهای شمال شرقی این کشور حمله کردند.

ثانی عثمان، سخنگوی ارتش نیجریه در این باره در بیانیه ای تصریح کرد: 5 نفر از عناصر بوکوحرام در این عملیات که در روستاهای «لاونی ملری»، «ماتیری بولاکا» و «الجری» رخ داد، کشته شدند. 

ثانی عثمان افزود: در این عملیات، نیروهای ارتش توانستند 5 نفر از تروریست های بوکوحرام را بکشند و 63 نفر را که از سوی این گروه به اسارت گرفته شده بودند، آزاد کنند.

وی اضافه کرد، در این حمله نیروهای ارتش، مقداری سلاح و مهمات نیز از بوکوحرام به غنیمت گرفته شد.

مقامات ارتش نیجریه همچنین اعلام کردند، نیروهای دولت این کشور توانستند در عملیاتی دیگر، یکی از «پایگاه های قدرت معنوی» بوکو حرام را در جنگل «آلاگارنو» در ایالت «بورنو» نابود کنند. ایالت بورنو نیجریه، کانون عناصر بوکوحرام شمرده می شود.

بنا به گفته مقامات ارتش نیجریه، نیروهای ارتش این کشور پس از دریافت گزارش های اطلاعاتی، عملیات جستجو و پاکسازی را در جنگل های «آلاگارنو» آغاز کردند و تمام اردوگاه های تروریست ها را در روستاها و مناطق «موزا»، «آریوزوماری»، «کاگالاماری»، «جوبا» و «سانسان» نابود کردند.

شورش بوکوحرام که از سال 2009 آغاز شد، تاکنون دست کم 17 هزار کشته و دو میلیون و 600 هزار آواره بر جای گذاشته است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار