آغاز به کار کنگره ملی خلق چین با حضور شی جین پینگ

دوازدهمین کنگره ملی خلق چین با حضور رئیس جمهور این کشور و در میان تدابیر شدید امنیتی در پکن گشایش یافت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ در نشستی که بزرگترین رویداد سیاسی مهم سال چین محسوب می شود، حدود سه هزار نماینده حزب کمونیست و مقام های بلندپایه از سراسر کشور حضور دارند.

ریاست این اجلاس را که دقایقی پیش آغاز شد «جانگ دی جیانگ» رئیس کنگره ملی خلق بر عهده دارد و قرار است «لی کچیانگ» نخست وزیر این کشور لحظاتی دیگر گزارش کار دولت را به نمایندگان ارائه دهد.

«شی جین پینگ» رئیس جمهور، فرمانده کل قوا و دبیرکل حزب حاکم کمونیست چین به عنوان مهمترین و برجسته ترین شخصیت سیاسی کشور نیز از حاضران در این نشست است.

نوآوری و همکاری های اقتصادی، دفاع از محیط زیست و فساد مالی، از جمله موضوعات برنامه بلند پروازانه ای است که دولت چین به کنگره ارائه خواهد داد تا در باره آن تصمیم گیری شود. این کنگره به مدت 10 روز ادامه دارد.

نشست امسال کنگره در حالی انجام می شود که دومین اقتصاد برتر دنیا درگیر مسائل اقتصادی از جمله رکود است و بازارهای اوراق بهادار آن نیز شرایط خوبی ندارد. این در حالیست که نوسانات ارزش «یوان» پول ملی این کشور نیز مزید بر علت شده و گفته می شود، بخش مهمی از موضوعات اجلاس در روزهای آتی به این مبحث اختصاص خواهد یافت.

با این حساب پیش بینی می شود که در نشست های مذکور چندین موضوع بسیار مهم بر اساس اولویت های کشوری و بین المللی مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد و در باره لوایح مرتبط رای گیری شود.

براساس گزارش های دریافتی، تصویب سیزدهمین برنامه پنج ساله توسعه اقتصادی و اجتماعی چین از سال 2016 تا 2020 میلادی که به مثابه نقشه راه اقتصادی و اجتماعی کشور به حساب می آید یکی از مهمترین محورهای مورد نظر نمایندگان عنوان شده است.

افزایش 7.6 درصدی بودجه نظامی کشور یکی از مهمترین تصمیمات نمایندگان بود که امروز (شنبه) قبل از شروع رسمی نشست، رسانه ای شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار