بیرجند؛

آبرسانی روستاهای خراسان جنوبی نیازمند حمایت بسیج سازندگی

با توجه به خشکسالی‌های متوالی در استان ، از معضلات موجود در روستاها ، کمبود آب است که نیاز روستاهای استان در این خصوص به حمایت های جهادی بسیج سازندگی احساس می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند؛ فرماندار بیرجند در جلسه ستاد پشتیبانی اردوهای جهادی شهرستان بیرجند افزود: در زمینه اعزام اردوهای جهادی به مناطق محروم و کمتر برخوردار با یک نیاز سنجی دقیق نسبت به اعزام این گروه‌ها اقدام شود.

وی گفت: گروه های جهادی در تمامی زمینه‌ها با ایجاد برنامه منظم به ویژه در مباحث بهداشتی و درمانی می‌توانند به ارائه خدمت در مناطق محروم بپردازند.

وی با اشاره به مناطق کم برخوردار مرکز استان، افزود: بسیج سازندگی با توجه به اینکه روستاهای بخش مرکزی بیرجند دارای روستاهای بزرگ بوده و با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می‌کنند و به لحاظ محرومیتی با سایر روستاها برابری می‌کنند می‌توانند اقدامات موثری انجام دهد.

فرماندار بیرجند اظهار کرد : با توجه به خشکسالی‌ های متوالی در استان و کمبود آب به ویژه در روستا‌ها بسیج سازندگی درزمینه پروژه‌های آبرسانی می‌تواند کمک بیشتری به روستاییان انجام دهد چراکه یکی از معضلات کمبود آب و تأمین آب شرب برای روستائیان است.

ناصری با اشاره به اینکه در اعزام اردو‌های جهادی به همه مسائل توجه می‌شود،خاطرنشان کرد: در اعزام گروه‌های جهادی علاوه بر مسائل عمرانی و آبادانی مسائل فرهنگی، آموزشی و تربیتی نیز مدنظر قرار می‌ گیرد.

وی گفت: از مسائلی که در اعزام گروه‌های جهادی باید توجه شود آشنایی مردم و روستائیان در مناطق دور افتاده به آسیب‌ها، مسائل و معضلات روز جامعه و آگاه سازی نیروهای جهادی است.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.