بیرجند؛

خراسان جنوبی، میزبان 600 مهمان جهادی

در نوروز ۹۵ ، ۱۷ گروه محلات با ۶۰۰ نفر گروه جهادی مهمان اعزام به مناطق محروم استان می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند؛در جلسه ستاد پشتیبانی اردوهای جهادی طرح هجرت سه گفت : 7 اسفند نشان از حضور حماسی مردم خراسان جنوبی دارد که حضورمردم از میانگین کشوری بالاتر بوده است و نشان از پای کاربودن مردم دراستان محروم دارد.

زهرایی افزود: یکی از برنامه‌های بسیج سازندگی اعزام گروه‌های جهادی در راستای محرومیت زدایی استان است.

وی با اشاره به اردوهای جهادی مهمان در سال 94 گفت : 8 گروه با 477 نفر در قالب گروه‌های جهادی مهمان از دانشگاه‌های کشور به مناطق محروم خراسان جنوبی اعزام و گروه‌های یک روزه حلقه‌های صالحین هزار و 200 حلقه در قالب 9 هزار و 500 نفر اعزام شدند.

وی با بیان اینکه بسیج سازندگی به دو شکل اجرای برنامه دارد، افزود:شکل نخست به طور سازمانی است که با امضای تفاهم نامه با دستگاه‌های اجرایی همکاری کردهو به دولت کمک می‌کند.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌ جنوبی اظهار کرد : شکل دوم اجرای برنامه بسیج سازندگی وابسته به سپاه است که طرح‌های هجرت و اردوهای جهادی در راستای آن قرار می‌گیرند و بخشی از اعتبارات طرح‌ها و برنامه‌ها را سپاه تامین می‌کند.

زهرایی با بیان اینکه حیات کشاورزی روستاییان به آب قنات بستگی دارد خاطر نشان کرد: احیای قنوات سبب تثبیت جمعیت روستایی می‌شود که انجام احیای قنوات از اهمیت زیادی برخوردار است که نیاز به حمایت دارد.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار