حقانی:

19 سال پیش ظرفیت محیط زیستی تهران تمام شد

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران گفت: 19 سال است که جمعیت به شهر تهران و محیط زیست این شهر تحمیل می‌شود در حالی‌که تهران ظرفیت زیست محیطی ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد حقانی رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران در اختتامیه روش نوین مبارزه جانوران مضر شهری که امروز(چهارشنبه) برگزار شد، با بیان این‌که باید کنترل جمعیت انسان‌ها را در شهر تهران به جای موش‌ها داشته باشیم، اظهار داشت: سال 75 ظرفیت زیست محیطی تهران تمام شده است.

وی ادامه داد: 19 سال است که جمعیت به شهر تهران و محیط زیست این شهر تحمیل می‌شود در حالی‌که تهران ظرفیت زیست محیطی ندارد.

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر این‌که سفره شهر تهران تنها برای پنج تا هفت میلیون جمعیت پهن شده است ،گفت: سال‌ها است که انسان‌های بیشتر از این ظرفیت بر سر این سفره جمع می‌شوند.

حقانی با بیان این‌که جدا از مسئله توسعه بر مسئله عام ما باید در جهت ارتقای زندگی مردم کوشا باشیم، تصریح کرد: تنها راه ارتقاء محیط زیست و همچنین بالا بردن شاخص‌های زندگی مردم است.

وی با بیان اینکه آب، غذا و مامن مطمئن برای موش‌ها مهم‌ترین عوامل رشد آن‌ها است، افزود: با تفکیک پسماند از مبدا و استفاده از کیسه‌های مخصوص می‌توان انواع و اقسام حیوانات را کاهش داد.

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر این‌که در بحث تفکیک پسماند از مبدا باید آگاهی مردم را افزایش دهیم، یادآور شد: توکیو که آلوده ترین شهر دنیا بوده با کوچک‌ترین اقدام اجرایی توانسته آلودگی خود را کاهش دهد.

حقانی با بیان اینکه ما در برخی از کارهای اجرایی با مشکلات زیادی روبرو هستیم، افزود: شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل استان تهران باید آگاه سازی مردم را به هر شکل ممکن افزایش دهد.

وی با بیان این‌که جانوران مضر شهری و انسان‌ها براساس طبیعت باید در کنار همدیگر زندگی کنند، گفت: با کنترل جانوران مضر شهری می توان جلوی برخی از مشکلات شهری را گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار