در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مدیریت پسماند گردشگران نوروزی با اجرای طرح مسیر سبز

رئیس اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: طرح مسیر سبز، ساحل پاک با هدف مدیریت پسماند گردشگران در مسیرهای پر تردد مشخص شده از سوی سازمان حفاظت محیط زیست اجرا می‌شود.

مدیریت پسماند گردشگران نوروزی با اجرای طرح مسیر سبزمحمد هادی حیدرزاده رئیس اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران در گفت و گو  با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص تمهیدات این اداره برای استقبال از بهار و نوروز، اظهار داشت: سازمان حفاظت محیط زیست طرحی را به نام مسیر سبز، ساحل پاک با هدف مدیریت پسماند گردشگرانی که در مسیرهای پرتردد حرکت می‌کنند برای استقبال از بهار و روزهای نوروز در نظر گرفته است.

وی با بیان این‌که استان تهران مبدا بسیاری از سفرهای نوروزی است، گفت: در شروع مسیرهای تهران-کرج، تهران-قم و تهران-دماوند اکیپ‌های مختلفی حضور دارند که این افراد با آموزش‌های مستقیم و مکتوب برای ماشین‌هایی که شروع سفر را از محورهای ذکر شده انجام می‌دهند اقداماتی را انجام خواهند داد.

رئیس اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران تصریح کرد: در استان‌هایی چون گیلان، قزوین، مازندران و گلستان نیز طرح مسیر سبز، ساحل پاک با مدیریت پسماند گردشگران نوروزی برنامه ریزی شده تا مسافران طبیعت ایران و راه‌های پرتردد را آلوده نکنند.

حیدرزاده بیان کرد: در مسیرهای پرتردد مکان‌هایی برای انداختن زباله تعبیه شده و استان‌های ساحلی گیلان، مازندران و گلستان برای مدیریت نوارهای ساحلی پرتردد برنامه‌های جداگانه‌ای برای مدیریت دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار