ادعای یک موسسه صهیونیستی: آمریکا باید از پیشرفت برنامه موشکی ایران جلوگیری کند

یک موسسه صهیونیستی مدعی شده است آمریکا می تواند از پیشرفت برنامه موشکی ایران جلوگیری کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت "تاور"؛ تحلیلگران موسسه يهودي امور امنيت ملي در آخرین گزارش خود در وبسایت "وال استریت ژورنال" مدعی شده اند آمریکا باید از پیشرفت برنامه موشکی ایران جلوگیری کند.

دو نفر از محققان این موسسه در این گزارش مدعی شده اند قرارداد هسته ای با ایران و قطعنامه های شورای امنیت، از ساخت موشک های کروز با قابلیت حمل کلاهک های هسته ای جلوگیری نمی کند؛ اما آمریکا و هم پیمانانش می توانند از ادامه روند ساخت این ابزار نظامی جلوگیری کنند.
در حالی که روسیه و چین می توانند با فروش تجهیزات موشکی به ایران سود بسیاری به دست آورند، قطعنامه 2231 شورای امنیت اجبار کرده است آن ها قبل از این اقدام از شورای امنیت تاییدیه دریافت کنند.

در ادامه ادعاهای مطرح شده در این گزارش آمده است: برنامه موشک های کروز ایران می تواند خطرات بیشتری نسبت به برنامه موشک های بالستیک این کشور به همراه داشته باشد. موشک های کروز مدت زمان شلیک بسیار کوتاه تری دارند و با فاصله نزدیک تری به زمین حرکت می کنند. به همین دلیل مقابله با آن ها بسیار دشوار تر است.

استفاده از حق وتو یکی از راهکارهای احتمالی آمریکا در برابر قرارداد احتمالی خرید جت های جنگنده ایران از روسیه است. آمریکا اظهار کرده است خرید جت های Su-30SM قطعنامع 2231 را نقض می کند؛ اما بسیاری از تحلیلگران اظهار کرده اند بعید است آمریکا برای جلوگیری از این قرارداد از حق وتو استفاده کند.

 این موسسه در پایان مدعی شده است در حالی که قرارداد هسته ای حق استفاده از موشک های بالستیک از سوی ایران را منع کرده است، این کشور از زمان امضای قرارداد، دو بار آزمایش های بالستیک انجام داده است. 

آمریکا در ماه های اخیر چند فرد و موسسه را به دلیل حمایت از برنامه موشکی ایران تحریم کرده است؛ اما این تحریم ها از سوی "بنیاد دفاع از دمکراسی‌ها" به عنوان "کمترین اقدام ممکن" نام گرفته است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار