پوتین: آتش بس سوریه گامی در راستای توقف کشتارها است

رئیس جمهور روسیه گفت توافق مسکو و واشنگتن گامی واقعی در جهت توقف کشتار در سوریه است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ خبرگزاری های روسیه به نقل از ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور اعلام کردند توافق های صورت گرفته بین روسیه و آمریکا درباره توقف درگیری ها در سوریه گامی واقعی در جهت توقف کشتار در این کشور است و می تواند الگویی برای اقدام علیه تروریسم باشد.

رئیس‌جمهور روسیه ساعاتی پس از اعلام توافق کشورش و آمریکا برای اجرایی شدن آتش‌بس سوریه از  روز دیگر، با «باراک اوباما» همتای آمریکایی خود تلفنی صحبت کرد و شرایط این آتش‌بس را به روشنی اعلام کرد.

بر اساس گزارش اینترفاکس، پوتین به اوباما گفته که «حملات علیه داعش و دیگر گروه‌های تروریستی ادامه می‌یابد.» ترکیه و کشورهای عربی اصرار دارند که حملات روس‌ها در طی آتش‌بس و مذاکرات باید متوقف شود.

رئیس جمهور روسیه در خصوص الزامات سوری‌ها برای عملی شدن آتش‌بس هم شرایطی داشت؛ وی گفت که همه طرف‌های متخاصم در سوریه باید یک روز پیش از شروع شدن آتش‌بس یعنی تا ساعت 12 ظهر 26 فوریه، التزام خود به آتش‌بس را اعلام کنند.

پوتین در خصوص تعاملات خود با کاخ ریاست‌جمهوری سوریه هم سخن گفت؛ رئیس‌جمهور روسیه گفته همه کارهای لازم برای پایبند ماندن دمشق به آتش‌بس را انجام خواهد داد.

رئیس کاخ کرملین به اقدامات قابل اجرای مسکو در قالب آتش‌بس هم اشاراتی داشت و گفت که کشورش آماده است نظامی برای نظارت بر آتش‌بس ابداع و اجرا کند.

آمریکا و روسیه در بیانیه ای مشترک که وزارت امور خارجه آمریکا آن را منتشر کرده است اعلام کردند طرف ها تا ظهر جمعه موافقت خودشان را به آمریکا و روسیه اعلام خواهند کرد و این آتش بس از نیمه شب به اجرا درخواهد آمد.

براساس مفاد این موافقتنامه، دولت سوریه و نیروهای متحد آن حملات علیه نیروهای مسلح مخالف دولت سوریه را با هرگونه سلاح ازجمله راکت ها، خمپاره ها و موشک های هدایت شونده ضد تانک متوقف خواهند کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار