سئول، پیونگ‌یانگ را تهدید کرد

ارتش کره جنوبی به کره شمالی درباره ادامه اقدامات "تحریک آمیز" این کشور هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، کره جنوبی روز چهارشنبه به کره شمالی درباره اقدامات "تحریک‌آمیز" این کشور هشدار داد.

ارتش کره جنوبی به کره شمالی هشدار داد اقدامات تحریک آمیز پیونگ یانگ می تواند فروپاشی رژیم این کشور را تسریع کند بنابراین بهتر است به این اقدامات پایان دهد.

جنگ لفظی میان دو کره در شرایطی بالا گرفته است که فرماندهی عالی نیروهای مسلح کره شمالی در اعتراض به رزمایشی که قرار است کره جنوبی با آمریکا برگزار کند، تهدید کرده است کاخ آبی (اقامتگاه ریاست جمهوری کره جنوبی) را هدف قرار خواهد داد.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در بیانیه ای اعلام کرد: "ما از نیروهای مسلح کره شمالی درخواست می کنیم هر چه زودتر به اقدامات تحریک آمیز خود که حرکت این کشور را به سمت نابودی تسریع خواهد کرد، متوقف کنند. اگر کره شمالی به این هشدار توجه نکند، با مجازات سختی روبرو خواهد شد. "

مقامات سئول اعلام کرده اند قصد دارند به زودی در واکنش به آزمایش هسته ای و موشکی اخیر کره شمالی رزمایش مشترک با آمریکا برگزار کنند. به گفته مقامات سئول، رزمایش مشترکی که کره جنوبی ماه آینده میلادی  با آمریکا برگزار خواهد کرد، در مقیاسی گسترده ای صورت خواهد گرفت.

هفتم فوریه کره شمالی اعلام کرد با پرتاب یک موشک دوربرد موفق شده است یک ماهواره را با موفقیت در مدار زمین قرار  دهد. اما کشورهای غربی و متحدان آنها در منطقه پرتاب ماهواره را بهانه‌ای می دانند که کره شمالی برای آزمایش موشک بالستیک خود به آن متوسل شده است. مقامات کره شمالی ششم ژانویه نیز اعلام کردند یک بمب هیدروژنی را با موفقیت آزمایش کرده اند. 

در بیانیه ستاد مشترک ارتش کره جنوبی آمده است:" مقامات کره شمالی مسئول پیامدها و عواقب احتمالی اقدامات تحریک آمیز نسجیده خود هستند و باید بدانند که با ادامه این تحرکات فروپاشی نظام استبدادی کشورشان را تسریع خواهند کرد."



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار