489 طرح فناوری توسط صندوق نوآوری و شکوفایی مردود اعلام شد

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از مردود شدن 489 طرح فناوری توسط این صندوق خبر داد.

بهزاد سلطانی رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در گفتگو با خبرنگار  حوزه فناوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  گفت: تاکنون 1716 طرح به صندوق نوآوری و شکوفایی وارد شده که 489 طرح جزو طرح‌های مردودی و انصرافی و از دستور کار خارج شده بودند.

وی ادامه داد: در حال حاضر 2 هزار و 152 شرکت دانش بنیان مورد تائید صندوق وجود دارد که از این تعداد 1316 شرکت نوپا، 674 شرکت تولید کننده کالا و خدمات و 123 شرکت صنعتی دارای فعالیت دانش بنیان هستند.

سلطانی بیان کرد: در مجموع 1716 طرح از شرکت‌های دانش بنیان به صندوق وارد شده که از این تعداد 425 طرح در دست بررسی و ارزیابی و 1291 طرح تعیین تکلیف شده است که از کل تعداد طرح‌های تعیین تکلیف شده، 802 طرح مصوب و 489 طرح مردودی از دستور کار خارج شده‌اند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی عنوان کرد: میزان هزینه اختصاص یافته به کل طرح‌های مصوب شده برابر با 435 میلیارد تومان است که تاکنون یک سوم این مبلغ از سوی صندوق پرداخت شده و دو سوم مبلغ پرداختی دیگر با نظارت پرداخت می‌شود.

وی تاکید کرد: از سویی دیگر 100 میلیارد تومان در راستای تامین ضمانت‌ها در صندوق نوآوری به تصویب رسیده است و همچنین مبلغ 200 میلیارد تومان برای دفاتر کاری اختصاص یافته که به میزان 160 میلیارد تومان از این مبلغ تاکنون پرداخت شده و باقی مانده‌ آن در دو ماه آینده پرداخت می‌شود.

سلطانی با اشاره به بودجه اختصاص یافته به صندوق‌های پژوهش و فناوری عنوان کرد: مبلغ 350 میلیارد تومان تسهیلات به صندوق‌های پژوهشی و فناوری اختصاص یافته که این مبلغ به طور کامل در حال پرداخت است.

وی تصریح کرد: به صورت کلی 770 میلیارد تومان جمع مبلغ مصوبه برای طرح‌های به تصویب رسیده تامین دفاتر کاری، تامین ضمانت‌نامه‌ها و تسهیلات صندوق‌های پژوهش‌ و فناوری بوده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: مبلغ 891 میلیارد تومان به تقاضای تسهیلات وام، 845 میلیارد تومان برای تقاضای مشارکت و سرمایه گذاری، 100 میلیارد تومان برای تامین دفاتر کاری اختصاص یافته که می‌توان به طور کلی گفت 1837 میلیارد تومان تقاضای در دست بررسی داریم.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار