معافیت مالیاتی 15 ساله شرکت‌های دانش بنیان

سرپرست امور شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان از معافیت مالیاتی 15 ساله شرکت‌های دانش بنیان بر اساس ماده‌ی 3 قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان خبر داد.

محمد صاحبکار خراسانی سرپرست امور شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: مهمترین برنامه‌ی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اجرایی سازی مسائل و طرح‌های شرکت‌های دانش بنیان است. 

وی با بیان اینکه قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان شامل یک بسته حمایتی است که حمایت‌های مختلفی را از شرکت‌های دانش بنیان به عمل می‌آورد، ادامه داد: از جمله بسته‌ی حمایتی قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان شامل استفاده از مزایای صندوق نوآوری و شکوفایی، معافیت‌های گمرکی، استقرار در شعاع داخل شهرهای دارای ممنوعیت استقرار و معافیت‌های مالیاتی است.

صاحبکار خراسانی بیان کرد: شرکت‌های دانش بنیان بر اساس ماده 3 قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان دارای معافیت مالیاتی به مدت 15 سال هستند.

سرپرست امور شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان عنوان کرد: در طول سال 92 فرآیند معافیت مالیاتی شروع شده به عبارتی معافیت‌های مالیاتی که در قانون گذاشته شده را در سال 92 برای شرکت‌های دانش بنیان تقاضا کرده‌ایم.

وی تاکید کرد: تعداد 40 شرکت دانش بنیان در سال مالی92 که معافیت مالیاتی آنها را از طریق معاونت علمی ارسال کرده‌ایم ابلاغ و اجرا شده است و رقم معافیت مالیاتی آن برابر با 7 میلیارد تومان است.

صاحبکار خراسانی در خصوص معافیت مالیاتی شرکت‌های دانش بنیان در سال 93 خاطر نشان کرد: در سال مالی 93 برای بیش از 1200 شرکت دانش بنیان معافیت مالیاتی به سازمان امور مالیاتی کشور تقاضا کرده بودیم که رقم پیشنهادی معافیت مالیاتی شرکت‌های دانش بنیان در سال 93، 60 میلیارد تومان بود.

وی بیان کرد: در حال حاضر در سال جاری تعداد شرکت‌های دانش بنیان به 2200 شرکت رسیده است که در حال جمع بندی پرونده‌ها هستیم در انتهای تیر ماه سال 94 اظهار‌نامه مالیاتی شرکت‌های دانش بنیان را به سازمان امور مالیاتی ارسال کرده‌ایم و پس از آن تقاضایی را از طریق معاونت علمی ارسال می‌کنیم تا معافیت مالیاتی شرکت‌های دانش بنیان  برای سال 94 عملیاتی شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار