استفاده از شرکت‌های دانش بنیان حتی در حوزه فضایی

وزیر ارتباطات گفت: اکنون ۷/۵ میلیون خانوار در سراسر کشور تحت پوشش فیبر نوری قرار گرفته‌اند.

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری در «برنامه گفتگوی ویژه خبری» شبکه خبر با اشاره اقدامات انجام گرفته شده درحوزه‌های فیبر نوری گفت: اکنون ۴۲۰۰ کیلومتر فیبر نوری در سراسر کشور کشیده شده است و در دورترین نقاط روستایی این کار در حال انجام است و اکنون ۷/۵ میلیون خانوار  در سراسر کشور تحت پوشش فیبر نوری قرار گرفته‌اند و برنامه ریزی شده تا این پوشش به ۱۴ میلیون خانوار برسد. 

وی بیان کرد: اکنون بیش از ۹۰درصد از نسخه نویسی به صورت الکترونیکی است و استعلامات الکترونیکی و بر خط بوده است. 

زارع پور ادامه داد: اکنون نیم میلیون نفر از مردم کشورمان از اتصالات فیبر نوری استفاده می‌کنند و برنامه ریزی شده تا امسال این میزان به دو میلیون نفر برسد. 

وی با اشاره به برنامه ریزی برای اجرای نهضت اتصال در سراسر کشور، تاکید کرد: الان سالی چهار میلیون ساختمان را به فیبر نوری متصل می‌کنیم. 

وی افزود: بر اساس مصوبه ابلاغی سندی که برای حفاظت از کودکان در فضای مجازی تدوین شده است و والدین توانستند بر طبق نرم‌افزاری انتخاب کنند که چه سایت‌هایی قابل دسترسی برای فرزندان شان باشد و اکنون حدود دو میلیون نفر از این سرویس استفاده می‌کنند. 

استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان حتی در حوزه فضایی یکی از برنامه‌های ما است به طوریکه در سال گذشته قرار داد بزرگی با یک کنسرسیوم شرکت‌های خصوصی به امضا رسانده‌ایم. 

وی گفت: اکنون دو همت قرارداد با شرکت‌های دانش بنیان بسته‌ایم و قراردادهایی به تازگی با شرکت‌های دانش بنیان به امضا رسانده‌ایم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار